۱۸۶ نفر از اتباع خارجی در بیرجند آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۹:۲۷:۲۸
کد خبر: ۴۸۱۸۲۱
۱۸۶ نفر از اتباع خارجی در بیرجند آموزش های مهارتی را فرا گرفتند
معاون آموزش و پزوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در هفت ماهه امسال، 186 نفر از اتباع خارجی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای بیرجند مرکز استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابوالفضل حق پرست در بازدید « توشیتسوکی کاوائوچی» رئیس دفتر فرعی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مشهد از دوره های آموزشی در حال اجرای ویژه اتباع افغان در مرکز خواهران بیرجند افزود: در این مدت به اتباع خارجی که متشکل از کارآموزان زن و مرد افغان هستند آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شد.
وی یادآور شد: این افراد در رشته های مختلف از جمله نازک دوزی زنانه درجه 2، پرده دوز درجه یک، پیرایشگر موی زنانه و مردانه ، مانتودوزی، کیف دوزی چرمی، کارآفرینی، سرمه دوز درجه 2، دوزنده چادر و مقنعه، معرق چرم و ضخیم دوز زنانه آموزش دیدند.
وی ادامه داد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به پناهندگان، فرصتی است برای اثر گذاری بر توسعه فردی آنان و در نتیجه افزایش خود اتکایی شان است.
وی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به طور مشترک با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، پروژه مهارت آموزی برای پناهندگان افغان و عراقی را به اجرا در می آورد.
معاون آموزش و پزوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص اهداف برگزاری این دوره ها گفت: هدف اصلی از اجرای این پروژه ارتقای سطح مهارت ها و دانش فنی و حرفه ای پناهندگان است تا از این طریق سطح خوداتکایی و معیشت آنان بهبود یابد.
حق پرست افزود: انتظار می رود که این تلاش ها اجرای راه حل های پایدار از جمله بازگشت و اسکان مجدد را تسهیل بخشند تا پناهندگان در زمان بازگشت به کشور مبدا از مهارت ها و دانش لازم برای یافتن شغل مناسب و کارآفرینی برخوردار شده و در بازسازی و توسعه کشورشان موثر واقع شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز