آیت الله عبادی:

زمینه صادرات محصولات تولیدی کارآفرینان فراهم شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۲:۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۸۲۹۲۶
زمینه صادرات محصولات تولیدی کارآفرینان فراهم شود
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: باید زمینه صادرات محصولات تولیدی کارآفرینان استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز(25 آبان) در جمع کارکنان اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کار و تلاش در اسلام جایگاه بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه کار برای کسب رزق و روزی بسیار مهم است، افزود: همچنین مسئله کار جزو مستحبات و عبادات است.

آیت الله عبادی با اشاره به شرایط سخت کارکردن در زمان قدیم، تصریح کرد: در آن دوران، انجام کارهای مختلف بیشتر به نوکری کردن شباهت داشت.

وی با بیان اینکه در دوران گذشته زمان زیادی را می طلبد تا یک کارآموز مستقل شود، اظهار کرد: امروز امکانات زیادی برای کاراموزان فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مهارت را لازمه انجام هرکاری دانست و گفت: در شرایط امروزی کسب مهارت بسیار آسان شده، چراکه امکانات گسترده‌ای در اختیار جامعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی‌ها گفت: باید با توجه به کاهش منابع درآمد کشاورزان به سمت کارهای صنعتی برویم.

آیت الله عبادی فراهم نمودن زمینه بازدید عموم مردم از کارگاه‌های فنی حرفه ای را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این امر گرایش جوانان و نوجوانان به مهارت‌آموزی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها، بیان کرد: اگر مسئولان ذیربط در راستای حمایت‌های مالی به صورت جدی در کنار آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌های لازم گام بردارند، جمعیت روستاها نگه داشته می‌شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند برای خانواده ثمر داشته باشد، افزود: محصولات تولیدی کارآفرینان نباید بر روی دستشان بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: باید زمینه صادرات محصولات تولیدی کارآفرینان استان فراهم شود.

بیش از ۱۳ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا گرفته‌اند 

حسین خوشایند مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه مهارت آموزی را از رسالت‌های مهم این مرکز دانست و گفت: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی برای انجام این رسالت در استان فراهم است.

وی با اشاره به آمار و عملکرد هفت ماهه امسال، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا گرفته‌اند.

خوشایند با بیان اینکه ۳۷ درصد از مراجعین در سال گذشته را دانشجویان شامل شده‌اند، یادآورشد: این امر نشان دهنده ظرفیت خوب استان در نیروی جوان انسانی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز