بازگشت ۲۵۸ هکتار به موقوفات خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۲۹۶
بازگشت ۲۵۸ هکتار به موقوفات خراسان‌جنوبی
مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: 258 هکتار که در تصرفات دیگران بوده به موقوفات خراسان‌جنوبی بازگشت که ارزش آن به ارزش 30 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام محمدطاهرگرایلی، امروز (26 آبان) در نشست خبری گفت: از ابتدای سال 50 وقف جدید در سامانه به ثبت رسید که واقفان بشرویه با 10 وقف در این امر پیشتاز بودند.

وی اظهار کرد: از این 50 وقف، 9 وقف مربوط به شهرستان بیرجند، سه وقف از شهرستان خضری، چهار وقف خوسف، سه وقف زیرکوه، چهار وقف سرایان، شش وقف سربیشه، هشت وقف قائن، دو وقف نهبندان و یک وقف مربوط به طبس بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره اینکه تلاش می‌کنیم، تا پایان سال تعداد موقوفات خود به میزان مصوب برسانیم، اظهار کرد: همچنین 258 هکتار که در تصرفات دیگران بوده به موقوفات خراسان‌جنوبی بازگشت که ارزش آن به ارزش 30 میلیارد تومان است.

گرایلی ادامه داد: یکی از بهترین و ثمربخش‌ترین اقداماتی که امسال در حوزه سلامت انجام دادیم، افتتاح درمانگاه امامزادگان باقریه در زمینه طب سنتی است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال 296 سند برای موقوفات اخد کرده‌ایم و براساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش کرده‌ایم که تا پایان سال بتوانیم 1000 سند دیگر اخذ کنیم که اقدام قابل توجه‌ای در حفاظت و مستندسازی موقوفات است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در راستای مرمت و احیاء موقوفات سال گذشته بحث مرمت، احیاء و بازسازی حسنیه امام رضا(ع) که از بناهای قدیمی استان است را انجام دادم و هزینه قابل توجهی نیز دراین راستا انجام شد.

گرایلی یادآور شد: برای بازسازی حسینیه امام رضا(ع) حدود 600 میلیون تومان هزینه کردیم که 50 میلیون تومان نیز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت شد.

 

 

نظر شما