امام جمعه بیرجند:

راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر وحدت مسلمان است

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۹:۰۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۴۱۶۷
راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر وحدت مسلمان است
امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: راهپیمایی اربعین حسینی نشان دهنده وحدت مسلمانان بلکه تمام ادیان از جمله یهودی، مسیحی رادر کنار مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به موضوع عرفان عملی در منزلگاه آن  با موضوع صداقت داظهار داشت: خداوند می فرماید: مومنان کسانی هستند که ایمان به خدا و رسول خدا می آورند و در این راه دچار شک و دو دلیلی نمی شوند و همانا صادقان حقیقی این ها هستند.

وی با اشاره به اینکه اساس انسانیت بر صداقت است و اینکه قصد خود را انسان صادق کند، افزود: دروغ در زندگی ایجاد شود فروغ از زندگی انسان خارج شده و کسی که دروغ می گوید ابتدا خود می شکند. 

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه هدف و قیام امام حسین(ع) به دستور خداوند در راستای نجات مردم از جهالت بود، گفت: امام حسین (ع) امام بخشش، امام هادی وهدایت شده است که در این راه شهادت می دهیم ائمه و فرزندان بعد از ایشان نیز کلمه تقوا و علم هدایت و پیوند مستحکم بین خدا و انسان هستند.

رضایی با اشاره به مناسبت های هفته، اظهار داشت: 29 آبان ماه آغاز هفته بسیج است که امام عظیم شان بسیج 20 میلیونی را که یک ابتکار و استوانه بر جان و قلب ملت بسته است پیشنهاد و مطرح کردند.
وی با بیان اینکه بسیج مکتب شهیدان گمنام، فاتحان و انسان های با ایمان است، افزود: بسیج در دل و جان ملت انقلابی ایران امروز نقش بسته است و تفکر بسیجی نیز پشتوانه نظام ولایی و اسلامی است.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: امروز کل جامعه همراه با خلوص بسیجی آشنا و همراه شده اند و نیز بسیجیان و مردم مان امروزه الگوی برای تمام جهانیان و مبارزه جبهه حق علیه باطل شده اند و شاهد هستیم مردم عراق و سوریه با راه اندازی بسیج مردمی و پیروی از بسجیانمان در راه نابودی  ظلم و پیروزی حق در تلاش هستند.

رضایی بیان کرد: بسیجی باید مخلص، در صحنه و گوش به فرمان جلو دار خود باشد زیرا راه طولانی است و با انرژی و تقویت اخلاص در جان خود به مقصد برسد.
وی با اشاره به اینکه مردم و بسیجیان ما امروز نباید از دشمن و اهدافش غافل شوند، افزود: دشمن امروز سعی در نمود و ترویج دو اشتباه در جامعه ما است که ابتدا در زمینه تحریف سخنان امام به ویژه اینکه امام فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و دیگری این است که مشکلات ما در صورت سازش حل می شود و باید مردم ما هوشیار باشند.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: دشمن همواره در طول تاریخ نشان داده نه تنها قابل اعتماد نیست بلکه در این انتخابات آمریکا نشان داد که خودش نیز در حال فروپاشی است.

رضایی بیان کرد: ملت ما باید هوشیار و پیرو رهبری باشند و در این راه با توجه به اهداف و گم نکردن راه شهدا زمینه را برای ظهور انسان کامل فراهم کنند و در این راستا نیز نیاز به اندیشه و فکر است.

وی افزود: در بازدیدها و همایش مختلف هفته گذشته در استان توانمندسازی و اقتصاد مقاومتی بانوان جایگاه و ظرفیت بسیار بالای است که در این راستا نیز برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود  ودر زمینه بازدید از مراکز فنی و حرفه ای نیز ترویج حرفه ای گرایی و صنعت نیز جوانان ما آموزش های لازم را فرا بگیرند زیرا برای انسانی که به دنبال کار است زمینه فعالیت موجود است.
امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: تلاش قابل تقدیری نیز در زمینه کتاب و کتابخانه ها استان شده است و در حوزه آموزش و پرورش نیز فعالیت های در راستای ترویج جوانان به فعالیت های اجتماعی و پیشگیری از آسیب های از جمله اعتیاد ایجاد شده است که جوانان را در راستای کار و تشویق به فعالیت ها بیشتر باید همراهی کنیم.

رضایی بیان کرد: مهم ترین مناسبت هفته راهپیمایی اربعین حسینی است که وحدت مسلمانان بلکه تمام ادیان از جمله یهودی، مسیحی را در کنار مسلمان بیانگر است.

وی افزود: این همه جمعیت باید مدیریت شود که می شود و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمو دند پیاده روی اربعین حتی اگر با خطر هم باشد همواره در دل مردم و جوانان  ما موج می زند زیرا ضامن بقاء و ماندگاری نظام اسلامی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز