مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبرداد:

فرصت یک هفته‌ای برای شرکت در جشنواره‌های هفته قرآن و عترت

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۲:۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۹۰۷
فرصت یک هفته‌ای برای شرکت در جشنواره‌های هفته قرآن و عترت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره‌های هفته قرآن و عترت آثار خود را تا ۷ آذرماه به دبیرخانه جشنواره و یا به آدرس اینترنتی etrat-kh.ir ارسال کنند.

به گزارش خبرگزری برنا، احمد محبی امروز، یکم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: هفته قرآن و عترت فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان است و از این منظر از همه علاقمندان دعوت می‌شود در یک هفته یاقی مانده آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره و یا به آدرس اینترنتی etrat-kh.ir ارسال کنند، اظهار کرد: در زمینه هنر، جشنواره در رشته‌های مختلفی چون پوستر سازی، صنایع‌دستی، نمایش خیابانی، فیلم‌نامه، کلیپ، فیلم کوتاه، عکاسی، شعر، عکس، تذهیب و نقاشی با موضوعات مرتبط با قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود.

محبی بیان کرد: کسانی که تمایل دارند در این جشنواره شرکت کنند، باید به همراه آثار فرم شرکت در جشنواره را نیز به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی با اشاره به برگزاری ۲۵ برنامه مختلف در هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی ادامه داد: جشنواره‌های مختلف هنری در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و جشنواره آواها و نغمات از جمله این برنامه‌‌ها است که امیدواریم منجر به معرفی ظرفیت‌های قرآنی خراسان جنوبی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در قسمت هنری جشنواره نقاشی در دو رشته مداد رنگی و رنگ روغن، در بخش خوشنویسی در دو رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق و همچنین پوسترسازی، صنایع دستی، نمایش خیابانی، تذهیب، فیلم، فیلم نامه نویسی و عکس از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

محبی با اشاره به اینکه در هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی جشنواره آواها و نغمات شامل تواشیح، ابتهال، اذان و انشاء‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره شعر، داستان نویسی، جشنواره پژوهشی در دو بخش پایان‌نامه و مقاله و همچنین مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۵ جزء و حفظ عمومی(۱۰ جزء) و قرائت از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.

وی در زمینه جشنواره قران، عترت و نماز در رسانه های خراسان جنوبی بیان کرد: با هدف از تولید آثار با موضوع نماز، قرآن و عترت، عفاف و حجاب، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوای مذهبی مطبوعات استان و کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده با موضوع نماز، قرآن و عترت، عفاف و حجاب در رسانه‌های محلی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی یادآور شد: اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، شهرداری، سپاه استان، نیروی انتظامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادارات و سازمان‌های دخیل در برگزاری برنامه‌های این هفته هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز