طی هفته جاری صورت می‌گیرد؛

افتتاح ۲۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۳:۰۵:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۹۳۹
افتتاح ۲۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از افتتاح ۲۵ پروژه محرومیت‌زدایی در هفته جاری در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدزهرایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سوم آذرماه روز بسیج سازندگی اظهارکرد: افتتاحیه اردوهای جهادی با حضور بیش از ۴۰۰ فعال اقتصادی، برپایی نمایشگاه عکس فعالان اقتصادی در حاشیه مراسم افتتاحی و تقدیر و تجلیل فعالان اقتصاد مقاومتی ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده در روز بسیج سازندگی است.

وی افزود: افتتاح ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال روستایی و کارگاه پرورش زنبوز عسل در شهرستان مود از جمله این افتتاحیه‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری، تصریح‌کرد: در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است.

زهرایی ادامه داد: این اعتبارات برای ایجاد ۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که تاکنون۲۰۰ کارگاه راه‌اندازی و ۲۰۰ کارگاه نیز در حال پرداخت تسهیلات هستند.

وی از افتتاح ۲۵ پروژه محرومیت‌زدایی در هفته جاری خبر داد و گفت: افتتاح خانه عالم روستای قصبه چهکند از جمله پروژه‌های قابل افتتاح است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبارات این پروژه ها، بیان‌کرد: ۱۳ پروژه از تملک دارایی با میزان ۴۸۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده است.

زهرایی با بیان اینکه همچنین ۱۲ پروژه از محل قرارگاه قرب کوثر تامین اعتبار شده است، گفت: به طور مجموع برای افتتاح این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تاکنون 2700 نفر آموزش‌های عمومی و 1700 نفر نیز آموزش‌های تخصصی اقتصاد مقاومتی را فرا گرفته‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و سرکشی از خانواده‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های اجرایی در روز بسیج سازندگی دانست.

زهرایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند، ادامه داد: این افراد در قالب ۷۵۳ گروه جهادی اعزام شده‌اند که از این تعداد ۵۶ گروه دانشجویی و طلاب ۱۰ روزه، ۲۷ گروه جهادی کارمندی سه روزه و ۷۰ گروه جهادی محلات یک روزه بوده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین ۱۸۷ گروه با 2500 دانش‌آموز تحت عنوان «طرح هجرت دانش‌آموزی» به مناطق محروم استان نیز اعزام شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین۳۸۰ گروه جهادی در قالب اجرای طرح شجره طیبه صالحین بوده‌اند که این گروه‌ها به مدت یک روز در مناطق محروم استان حضور داشته‌اند.

زهرایی از حضور ۱۹ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های برتر کشور در استان خبر داد و گفت: در این گروه‌ها 1170 دانشجو حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اعزام هشت تیم پزشکی تخصصی و ۱۰ تیم پزشکی عمومی از دیگر اقدامات انجام شده سال جاری در حوزه اردوهای جهادی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه باید در راستای حمایت از محصولات تولیدی کارگاه‌های روستایی تلاش کنیم که در این راستا بازار دائمی صنایع دستی و بومی خراسان‌جنوبی در جنب حرم مطهر رضوی در مشهد ایجاد می‌شود.

زهرایی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده بسیج سازندگی، افزود: آبرسانی سیار به روستاها و اجرای طرح سواد آموزی از دیگر برنامه‌های این نهاد است که سال گذشته برا ۱۶۳ بی‌سواد اموز‌های لازم ارائه  شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال۲۴۰ هزار متر مکعب به روستاهای استان آبرسانی سیار انجام شده است گفت: در حال حاضر به ۴۱۴ روستا با ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار ب آبرسانی انجام می‌شود که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با انتقاد از وضعیت بودجه‌ای آبرسانی سیار در استان، بیان کرد: متاسفانه بودجه آبرسانی در آخرین ردیف اعتباری قرار دارد و باید ردیف اعتباری خاصی برای آبرسانی سیار به مناطق محروم استان در نظر گرفته شود.

زهرایی یادآور شد: طرح پیشرفت و آبادانی طرح بنا به تاکید مقام معظم رهبری در هزار نقطه ایران اجرایی می‌شود که  اجرای این طرح در خراسان جنوبی نیز در شش دهستان مدنظر است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پروسه پنج ساله خواهد بود، افزود: طرح پیشرفت و آبادانی طراز انقلاب با هدف محرومیت‌زدایی اجرایی می‌شود.

رییس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طرح پیشرفت و آبادانی در چهار حوزه فرهنگی، سلامت، زیرساخت و عمرانی و احیای قنات اجرایی خواهد شد، اظهارکرد: این طرح در چهار دهستان در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه، طبس و دو دهستان در نهبندان اجرایی می‌شود.

زهرایی اولویت‌های انتخاب دهستان‌ها برای اجرای این طرح را شهرستان‌های مرزی که در معرض تهدید قرار دارند به ویژه منطقه شرق، برای اجرای طرح تعریف عنوان کرد.

رییس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: برای هر دهستان ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد تخصیص داده می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز