ادامه لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در ۵۰ کیلومتر شهرستان درمیان

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۹:۳۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۵۱۹۲
ادامه لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در ۵۰ کیلومتر شهرستان درمیان
مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: از محل بودجه صندوق توسعه بخش کشاورزی لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در 50 کیلومتر از اراضی شهرستان که از سال زراعی گذشته شروع شده ،ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا،وحید ضیائیان احمدی  افزود: از این مقدار 31 کیلومتر به اتمام رسیده و 19کیلومتر باقی مانده با 85 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 60 کیلومتر شبکه انتقال آب با لوله در سطح 900 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح، حدود 5.5 میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.
وی اظهارکرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، استفاده صحیح از این مایع ارزشمند ضروری بوده و به همین دلیل سطح لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در این شهرستان برای ارتقای بهره وری مصرف بهینه آب افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان یادآورشد: شهرستان درمیان 778 رشته قنات ، 197 حلقه چاه و 96 دهنه چشمه دارد که حدود 76 میلیون مترمکعب از این منابع آب برداشت می شود.
به گفته ضیائیان احمدی در نتیجه خشکسالی ها در چند سال اخیر حدود 34 درصد از چشمه ها و 2.5 درصد از قناتها کاملا خشک و میزان آبدهی چاهها نیز مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر95 درصد مردم شهرستان در زمینه کشاورزی فعالیت دارند.
وی سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی شهرستان را هفت هزار و 47 هکتار ذکرکرد و اضافه کرد: از این مقدار سه هزار و 377 هکتار زراعی و مابقی باغی است.
وی افزود: سالانه از مزارع و باغ های شهرستان 22 هزار و 328 تن انواع محصول مختلف برداشت می شود.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد. 
شهرستان درمیان 57هزار نفر جمعیت دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز