بهره‌مندی ۱۳۱۸ نفر از دوره‌های آموزشی تخصصی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۹:۳۷:۰۴
کد خبر: ۴۸۵۱۹۵
بهره‌مندی ۱۳۱۸ نفر از دوره‌های آموزشی تخصصی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی
مدیر اداره آموزش، نظارت و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 1318 نفر از دوره‌های آموزشی تخصصی مرکز کوتاه مدت جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا،مجتبی ابراهیمی اظهارکرد: جهاد‌دانشگاهی با پشتوانه 33 سال تجربه علمی و عملی و با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع و به روز، قادر به ارائه خدمات آموزشی به عموم جامعه و تأمین نیازهای آموزشی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی‌ در سطح کشور است.

وی افزود: آموزش‌های جهاددانشگاهی با هدف توسعه منابع‌انسانی و مناسب با قابلیت‌های تخصصی افراد با نیازهای تخصصی‌کشور بنیان نهاده شده تا در سایه آن، کارآیی‌های لازم برای پذیرش و ایفای موثر وظایف اجتماعی و شغلی کسب شود.

مدیر اداره آموزش، نظارت و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان ادامه داد: جهاددانشگاهی با هدف کمک به ارتقاء سطح دانش و فرهنگ جامعه، آموزش بیش از سه میلیون فراگیر را در سراسرکشور به عهده داشته و زمینه‌های مناسب را برای بهره‌مندی همه‌جانبه از توان علمی و تخصصی موجود در جامعه فراهم می‌سازد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان در بحث‌های آموزشی هیچ محدودیتی ندارد، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در جهاددانشگاهی به چند دسته تقسیم شده که یکی از این بخش‌ها آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت است.

وی اضافه‌کرد: در این قالب همچنین دوره‌هایی برای خانواده‌های کارکنان دولت با محوریت آموزش‌های اوقات فراغت فرزندان، علوم قرآنی، آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر اداره آموزش، نظارت و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان یادآور شد: از دیگر دوره‌های این مرکز، دوره‌های مکمل آموزش‌های دانشگاهی است که در این دوره‌ها آموزش‌های لازم برای ورود به بازارکار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان ارائه می‌شود.

ابراهیمی تاکیدکرد: حوزه معاونت آموزشی همچنین در شش گروه تخصصی از جمله زبان‌های خارجی (انگلیسی، آلمانی و فرانسه)، علوم کامپیوتر، علوم پزشکی، حسابداری و مدیریت، گروه پژوهشی و آمار، گروه هنر و آموزش‌های فکری دوره‌های خاص را ارائه می‌کند.

ارائه دوره‌های آموزشی مرتبط با بازار کار در مرکز کوتاه مدت جهاددانشگاهی

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مرتبط با بازار کار نیز در قالب دوره‌های آموزشی این مرکز قرار دارد، گفت: این دوره‌ها با نیازسنجی از بازارکار و بر اساس مهارت‌ها طراحی و تدوین می‌شود.

مدیر اداره آموزش، نظارت و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه براساس اهداف کلان مجموعه جهاد استان، آموزش‌هایی نیز در مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: در این راستا دوره‌های آموزشی با محوریت گیاهان دارویی، طب سنتی و همچنین دوره‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: تا کنون در این راستا دوره‌های گیاهان دارویی، رایحه‌درمانی و کارگاه دانستنی‌های دوران بارداری برگزار شده و دوره‌های فرزندپروری و تفسیر نقاشی کودکان نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه بخش آموزش‌های خاص نیز در مرکز  آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت مدنظر است، افزود: در این خصوص با توجه به ایام خاص سال مانند روز پزشک، هفته ملی کودک و هفته وحدت حوزه و دانشگاه با مشارکت و همکاری دستگاه‌های متولی، دوره‌هایی برگزار می‌شود.

مدیر اداره آموزش، نظارت و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان یادآور شد: با توجه به استقبال زیاد فراگیران دنبال راه‌اندازی مرکز شماره دو  و سه آموز‌ش‌های تخصصی کوتاه مدت هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در آینده نزدیک دوره تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را خواهیم داشت که محصولات تولیدی آن در قالب نمایشگاه برای عموم عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برخی دوره‌های عمومی و تخصصی و مورد نیاز سازمان‌ها به صورت جداگانه و اختصاصی برای مدیران و معاونان و متناسب با توان آنان برگزار می‌شود.

مدیر اداره آموزش، نظارت و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان تاکید کرد: همچنین مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت متولی برگزاری سمینارهای آموزشی نیز است که در این راستا برگزاری سمینار حسابداری طی یک ماه آینده، سمینار امنیت موبایل و شبکه‌های مجازی و سمینار استانداردهای پدر و مادران را خواهیم داشت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی جهاددانشگاهی بر اساس نیاز روز بوده و تعرفه‌های دوره‌های آن به صورت دولتی و دوره‌های آموزشی با بهترین کیفیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز