برپایی کارگاه‌های آموزشی برندسازی و بسته‌بندی نیازصنایع دستی خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۶:۳۸
کد خبر: ۴۸۵۶۷۰
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ایجاد کارگاه‌های آموزشی به ویژه در زمینه کیفیت تولید، برندسازی و بسته‌بندی جزو ضروری‌ترین نیازها در حوزه صنایع دستی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین عباس‌زاده امروز (سوم آذر) در جمع خبرنگاران گفت: توانمندسازی زنان از دو طریق حذف عواملی که مانع فعالیت زنان می‌شود و افزایش توانایی و قابلیت آنان صورت می‌پذیرد. 

عباس‌زاده با بیان اینکه واقعیت این است که ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مقبولیت و مشروعیت دولت‌ها با میزان مشارکت اجتماعی مردم به ویژه زنان سنجیده می‌شود، اظهارکرد: تجربه جهانی ثابت کرده که حضور زنان در عرصه عمومی در کشورهای در حال توسعه کمک شایانی به رشد آن کشور کرده است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت اجتماعی بانوان به ویژه در فعالیت‌های حوزه صنایع دستی در استان امری انکارناپذیر است، افزود: خراسان‌جنوبی در زمینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیاز به ایجاد فرهنگ مشارکت اجتماعی ندارند. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: مساله‌ای که در این خصوص بسیار حایز اهمیت است، توقف این بانوان در مراحل ابتدایی فعالیت است، بدین صورت که پس از راه اندازی کسب و کار به دلیل عدم برخورداری از آموزش‌ها و مهارت‌های لازم، توانایی توسعه فعالیت خود را نداشته و به این دلیل نیز مجبورند به میزان سود اندک رضایت دهند و از طرفی عدم توسعه کار پس از چند سال فعالیت، ایجاد دلسردی می‌کند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه میزان مشارکت بانوان استان در سطح بالایی قرار دارد، اظهارکرد: ایجاد کارگاه‌های آموزشی به ویژه در زمینه کیفیت تولید، برندسازی و بسته‌بندی جزو ضروری‌ترین نیازها است. 

وی یادآورشد: آشنایی فعالین با فواید ثبت نشان تجاری و ایجاد بسته‌بندی، نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های تجاری ایفا می‌کند و نیازمند نگاه ویژه همه دست اندرکاران است.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز