مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

آب شرب "درمیان و طبس مسینا" از سد رزه تامین می‌شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۰۷:۴۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۹۷۲۹
آب شرب درمیان و طبس مسینا از سد رزه تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به تامین آب شرب درمیان، طبس مسینا و نوار مرزی از سد رزه، گفت: با تخصیص اعتبار این پروژه ظرف مدت حدود چهار سال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امامی امروز (14 آذر) در حاشیه بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از پروژه سد رزه درمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد مخزنی رزه از نوع بتونی است که استعداد ذخیره 24 میلیون متر مکعب آب را در سال را دارد.

وی افزود: سد رزه با هدف توسعه و رونق صنعت کشاورزی در شهرستان مرزی درمیان احداث شده و نقش به سزایی در تأمین آب کشاورزی دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر شبکه انتقال برای استفاده از آب این سد در بخش کشاورزی اجرا شده است، گفت: حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال این سد هزینه شده است. 

امامی با بیان اینکه بیش از 24 میلیارد تومان از سال ۸۶ تاکنون برای سد رزه درمیان هزینه شده، ادامه داد: متاسفانه بر اثر خشکسالی های چندین ساله منابع آبی این منطقه 30 تا 40 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی یکی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی برای سد رزه تامین آب شرب درمیان، طبس مسینا و نوار مرزی است که مطالعات طرح امسال آغاز شده است‌.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار این پروژه ظرف مدت حدود چهار سال اجرایی می‌شود.

از منابع آبی به بهترین نحو ممکن استفاده شود

سید علی اکبر پرویزی استاندارخراسان جنوبی نیز با تاکید بر حفظ منابع آبی استان، گفت: با توجه به خشکسالی های چندین ساله در استان استفاده بهینه از منابع آبی به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ساخت و بهره‌برداری از سد رزه در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: از منابع آبی این سد باید در راستای استفاده‌های شرب و نیز صنایع کم آب بر استفاده شود.

پرویزی با تاکید بر بکارگیری روش‌های نوین در کشاورزی گفت: در صورتیکه مقرر است از آب این سد در حوزه کشاورزی استفاده شود، باید جدیدترین روش‌های آبیاری و نیز تجهیزات مکانیزه در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

وی بهره‌وری از منابع آبی استان را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: با توجه به محدودیت‌هایی که در این زمینه در استان وجود دارد، باید از این ثروت خدادادی به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز