معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند:

پژوهش‌ها تقاضا محور و تجاری‌سازی شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۰:۰۳:۰۴
کد خبر: ۴۹۰۳۱۳
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: پژوهش‌ها باید تقاضا محور باشد و همچنین تجاری‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر ندا شب گذشته در جلسه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند گفت: پژوهش‌ها باید تاثیرگذار، پیگیر و هدف‌مند باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه تحقیق و پژوهش باید اخلاق مدنظر باشد، افزود: هرچند در بعد وسیع تحقیقات و پژوهش‌ها اشتباهات ممکن است رخ دهد، اما نباید نادیده شود و ساده گرفته شود تا دانشجو همیشه کار خود را جدی بگیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند اظهارکرد: باید آمار ارجاعات به مقاله‌های ایرانی توسط خود ایرانی‌ها بالا رود چرا که مشاهده می‌شود در بعضی از موارد آمار ارجاعات به مقالات ایرانی توسط محققین ایرانی در پایین‌ترین سطح است.

ندا با تاکید براینکه پژوهش‌ها باید تقاضا محور و تجاری‌سازی شود، گفت: پژوهش‌ها باید در اجتماع انعکاس یابد و مشکلات جامعه را بررسی کند تا در راستای رفع آنها تلاش کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در شش‌ماهه اول امسال73 طرح پژوهشی در حال اجرا شد.

ندا افزود: همچنین در دانشگاه بیرجند چهار نشریه آموزشی فعال و شش نشریه در انتظار صدور مجوز و پنج نشریه نیز در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به فعالیت سه گروه و مرکز پژوهشی فعال در دانشگاه، خاطرنشان کرد: همچنین 9 شرکت دانش‌بنیان اعضای هیئت علمی در دانشگاه بیرجند فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز