رئیس میراث فرهنگی شهرستان قاین:

۶ نشان ملی به صنایع دستی قاین تعلق گرفت

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۲:۵۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۲۵۷
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین از دریافت شش نشان ملی برای صنایع دستی قاین خبر داد و گفت: این نشان‌ها برای چهار رشته حوله‌بافی، سبدبافی، سفرآردی و سفالگری دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، شاهرخ عباسی صبح امروز در حاشیه بازید از نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان قاین با 10 غرفه در رشته‌های جاجیم بافی ماشته بافی، پخل بافی، سفالگری، پلاس بافی ساخت سازهای سنتی و سفال سرامیک و حوله‌بافی در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

وی بیان کرد: از مجموع صنایع دستی چهار رشته سفره آردی، سفالگری، سازهای سنتی و پلاس بافی به صورت ورکشاپ و زنده در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین با اشاره به احیاء دو رشته صنایع دستی در دو سال اخیر در شهرستان قاین گفت: رشته پلاس بافی و سازهای سنتی که در روستاهای سراب شهرستان قاین احیا شده است.

عباسی ادامه داد: هدف از حضور این است ظرفیت‌های صنایع دستی را به نمایش بگذاریم تا در حوزه صنایع دستی پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت و قابلیت هنرمندان در این نمایشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: 15 رشته صنایع دستی و 9 کارگاه صنایع دستی در شهرستان قاین فعال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین از شناسایی بیش از 250 هنرمند صنایع دستی در شهرستان قاین خبر داد و گفت: 50 نفر از هنرمندان از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

وی بیان کرد: صنایع دستی قاین شش نشان ملی دریافت کردند که این نشان‌ها برای چهار رشته حوله بافی، سبد بافی، سفر آردی و سفالگری دریافت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز