معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی:

دوره تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهر دیهوک اجرا شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۳:۰۲:۰۱
کد خبر: ۴۹۵۴۹۷
دوره تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهر دیهوک اجرا شد
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی دوره تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهر دیهوک اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابوالفضل حق‌پرست پیش از امروز در بازدید از این کارگاه آموزشی اظهار داشت: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار و در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح به منظور تحقق سهم بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش و به منظور توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیت‌های منطقه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود کیفیت زندگی جامعه هدف، اجرا می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا با توجه به اینکه شهرستان طبس از معادن غنی و متعددی برخوردار است نخستین کارگاه آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی جهت بهره‌برداری از قابلیت معادن منطقه و اشتغال‌زایی برای جوانان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس راه‌ندازی شده است و نخستین دوره آن در شهر دیهوک در حال اجرا است.

حق‌پرست افزود: این حرفه نیاز به هزینه اولیه پایینی داشته و درآمدزایی خوبی را به دنبال دارد که با این مهم می‌توان مانع خام فروشی کانی‌ها در منطقه و اشتغال‌زایی برای جوانان شد.

وی تصریح کرد: دوره آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی در مرحله اول برای 20 نفر از متقاضیان این رشته در حال برگزاری است و درپایان دوره به قبول شدگان گواهینامه مهارت با کد بین‌المللی اعطا می‌شود که می‌توانند از تسهیلات کم بهره نیز برخوردار شوند.

 

نظر شما