توسط گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛

کارگاه کاربرد گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی برگزار شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۹:۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۰۴۵۲۶
کارگاه کاربرد گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی برگزار شد
کارگاه کاربرد گیاهان دارویی توسط گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با حضور 150 نفر از روسای مراکز و کارشناسان ارشد سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا، سکینه کهنسال واجارگاه، عضو گره پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی روز گذشته، (19 دی‌ماه) در کارگاه کاربرد گیاهان دارویی به خواص و کاربردهای 20 گونه گیاه دارویی بومی منطقه و کاربردها و خواص 10 گیاه دارویی قابل توصیه به کشت در استان خراسان جنوبی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از گیاهان دارویی به منظور درمان با تاریخ زندگی انسان هم زمان بوده است، گفت: اگر چه در نیم قرن گذشته استفاده از داروهای شیمیایی و سنتزی به شدت رواج یافت ولی به سرعت آثار زیان‌بار آنها بر زندگی انسان‌ها سبب گرایش مجدد به گیاهان دارویی شده است.

عضو گره پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: توسل به گیاهان دارویی همواره در طول تاریخ یکی از روشهای موثر درمان بوده و به خوبی این امر روشن است.

کهنسال با تاکید بر اینکه استفاده از داروهای گیاهی طی سال‌های اخیر در دنیا افزایش چشمگیری داشته است، افزود: در این میان ایران به عنوان یکی از کشورهای غنی از نظر داشتن گیاهان دارویی متنوع شناخته شده است.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد علاوه بر اقدامات اجرایی برای تحقق گسترش استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی به اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده نیز نیاز داریم تا بتوانیم نقش حقیقی گیاهان دارویی را در سبک زندگی سالم آشکار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز