قاین میزبان رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۷:۵۴:۲۶
کد خبر: ۵۰۵۵۲۳
قاین میزبان رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران شد
رئیس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان جنوبی گفت: شهرستان قاین بریا دومین سال متوالی میزبان رقابت‌های قوی ترین مردان ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنامحمد امین محمدپرست، اظهارکرد: خراسان جنوبی برای دومین بار میزبانی رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران در وزن +105 کیلو گرم را برعهده گرفته که همچون دوره گذشته این مسابقات به میزبانی شهرستان قاین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این امر فرصتی برای درآمدزایی و شناسایی پتانسیل‌های ورزشی و اجتماعی این خطه به شمار می‌رود، افزود: سطح ورزش بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌جنوبی نیز از رشد خوبی برخوردار است.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان جنوبی تصریح کرد: این مسابقات طی روزهای 28 دی ماه لغایت اول بهمن ماه در سه مرحله برگزار می‌شود.

محمدپرست ادامه داد: سطح آیتم‌های این رقابت‌ها برابر با مسابقات جهانی بوده و پیش بینی می‌شود از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار باشد.

وی ظرفیت هر استان در این رقابت‌ها را ۵ نفر عنوان کرد و گفت: ورزشکاران در مرحله مقدماتی 2 آیتم غلط لاستیک 400 کیلویی و سه گانه شامل؛ گوی 200کیلویی روی سکو، وزنه 260 کیلو گرمی ما بین پا به متراژ 10 متر و کنده 135 کیلو گرمی یک حرکت را، پشت سر می‌گذارند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان جنوبی عنوان کرد: پس از آن در مرحله نیمه نهایی 3 آیتم اسکات تعادلی به وزن 450 کیلو گرم، چهارگانه و دمبل 85 کیلو گرمی را پیش رو خواهند داشت.

محمدپرست گفت: نفرات برتر راه یافته به مرحله پایانی باید در آیتم‌های الوار 450 کیلو گرمی با بند به متراژ 20 متر، چهارگانه شامل؛ حمل چرخ عصاره به متراژ 5 متر، چمدان 360 کیلوگرمی به متراژ 5 متر، حمل سیلندر به متراژ 5 متر، حمل آدمک روی سکو به رقابت بپردازند.

وی اضافه کرد: در ادامه نیز مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌های قوی‌ترین مردان کشور باید آیتم های لیفت ماشین مرده یا گاری، کنده رکوردی و 2 عدد گوی 180 کیلو گرمی را پشت سر بگذارند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان جنوبی به حضور ۴ ورزشکارخراسان جنوبی در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح بالای  ورزش بدنسازی و پرورش اندام در خراسان جنوبی ورزشکاران استان طی چند سال اخیر توانسته اند ۱۶ مقام آسیایی کسب کنند.

محمدپرست یادآور شد: امیدواریم این رقابت‌ها زمینه ساز حضور پررنگ تر اسپانسرها و حمایت کننده‌های مالی سطح استان باشد.

 

وی از اهداء پکیج سوغات استان به تمامی شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها خبرداد و خاطرنشان کرد: برای نفرات اول تا ششم رقابت‌های قوی ترین مردان ایران مبلغ ۱۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز