رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:

صنعت و اشتغال در استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۹:۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۱۰۷۴۰
صنعت و اشتغال در استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه است
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی صنعت، اشتغال و اشتغال‌زایی را در استان نیازمند توجهی خاص و ویژه دانست و گفت: دولت باید با اجرای برنامه‌های مختلف از بروز دلسردی و کاهش انگیزه فعالان اقتصادی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرتضی صفدری‌زاده شامگاه سه‌شنبه در کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: گمرک نقش بسیار گسترده‌ای در صادرات دارد و می‌تواند با استفاده از اختیارتی که دارد کمک شایسته‌ای به صادرکنندگان داشته باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی صنعت، اشتغال و اشتغال‌زایی را در استان نیازمند توجهی خاص و ویژه دانست و به معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه اشاره کرد و گفت: باید در این معیارها فعالانی که تازه به عرصه صادرات قدم برداشته‌اند مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید با اجرای برنامه و ظرافت کاری‌های مختلف از بروز دلسردی و کاهش انگیزه فعالان اقتصادی جلوگیری کند.

کد اختصاصی منطقه ویژه بیرجند فعال شد

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌ها و محرومیت‌های خراسان جنوبی نباید صادرات خراسان جنوبی را با دیگر استان‌ها مقایسه کنیم چرا که ارزش معنوی این صادرات به دلیل شرایط اقلیم و شرایط استراتژیکی بیشتر است.

صفدری‌زاده افزود: کارت بازرگانی باید یک تسهیل‌گر باشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید آدرس منطقه ویژه را برای فعالان اقتصادی که قرارداد با منطقه ویژه دارند جهت کارت بازرگانی بپذیرد.

وی با اشاره به فعال شدن کد اختصاصی منطقه ویژه بیرجند در هفته گذشته گفت: این کد برای فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را به وجود آورده است زیرا می‌توانند مستقیم به مقصد گمرک منطقه ویژه کالای خود را ثبت سفارش کنند.

راه برون‌رفت از مشکلات فعالان اقتصادی در نظر گرفتن امتیاز برای استان است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: تولیدکننده با کسی که تجارت می‌کند تفاوت زیادی دارد زیرا تولیدکننده جهت تولید هزینه سنگینی را متحمل می‌شود و بازرگان این هزینه‌ها را متحمل نمی‌شود لذا در انتخاب صادرکننده نمونه باید معیارهای تولیدکننده و بازرگان متفاوت از یکدیگر باشد.

حسین خیریه اظهار داشت: کسی که برای یک سال به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب می‌شود تا دو سال از گردونه انتخاب خارج می‌شود تا فرصت برای همه مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی این است که برای خراسان جنوبی امتیازات خاصی در نظر گرفته شود.

شاخص‌های انتخاب خادمین صادراتی بازنگری شود

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: کشور در بخش تجارت خیلی قوی‌تر و محکم‌تر نسبت به تولید است و همچنین شاخص‌های انتخاب خادمین صادراتی باید بازنگری شود و در چهارچوب اقتصاد مقاومتی باشد اما متاسفانه نگاه حمایتی از بازرگانان بسیار بیشتر از تولیدکنندگان است.

مرتضی یزدان‌شناس یادآور شد: آمار واحدهای صنفی تولیدی تعطیل شده نیازمند تغییر نگاه همه مسئولان استانی است و باید در راستای رفع دغدغه امنیت و مشکلات اقتصادی پیش رو به تولید و خدمات بهای بیشتری داده شود.

وی با بیان اینکه باید بخش تولید مورد توجه بیشتری قرار گیرد افزود: مسئولان کشوری باید در سفرهای خود به خراسان جنوبی در تماس بیشتر با مردم و فعالان اقتصادی باشند تا مشکلات را بیشتر رصد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز