معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی خبرداد:

عضویت بیش از ۱۳ هزار نفر در سازمان جوانان هلال احمر خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۳:۴۵:۰۸
کد خبر: ۵۱۲۷۵۸
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از عضویت بیش از 13 هزار و 418 نفر در شاخه‌های مختلف امور جوانان جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فائزه موهبتی با اشاره به اینکه بیش از 13 هزار و 418 نفر در امور جوانان جمعیت هلال احمر عضو هستند، اظهارکرد: از این تعداد 6014  در شاخه آزاد، 239 نفر در کانون‌های طلاب، 1817 نفر  در کانون‌های دانشجویی، یک هزار و 186 نفر در کانون‌های روستایی، 188 نفر در کانون غنچه‌های هلال و 3873  نفر در کانون‌های دانشجویی هلال احمر خراسان جنوبی عضو شده‌اند.

وی افزود: تعداد جوانان عضو شده در جمعیت هلال احمر نشان دهنده شور و اشتیاق جوانان به انجام امور داوطلبانه و عام المنفعه است.

معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی درباره گستردگی فعالیت‌های حوزه جوانان گفت: حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان با جذب جوانان در شاخه‌ها و سنین مختلف و برگزاری برنامه‌های متنوع و آموزشی برای آن‌ها توانسته تا به حال موفق عمل کند.

موهبتی به فعالیت‌های این حوزه در نه ماه امسال اشاره کرد و گفت: از مهمترین فعالیت‌های واحد جوانان در این مدت می‌توان به برگزاری مسابقات طرح دادرس، برگزاری اولین انتخابات مجامع دانشجویی وجوانان، طرح همدلی تشکلهای دانش‌آموزی و گردهمایی اعضای شورای اجرایی کانونهای دانشجویی در استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: از جمله دیگر فعالیت‌های واحد جوانان  اجرای طرح راهنمایی مسافرین نوروزی با برپایی 20 ایستگاه راهنمای نوروزی در سطح استان با مشارکت 1153 نفر از اعضای جوانان بوده است.

معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی راه‌اندازی کانون‌های دانش‌آموزی را ترویج فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه دانست و گفت: در حال حاضر در سطح استان بیش از 273 کانون فعال افتتاح شده است.

موهبتی یادآور شد: اعضای جوان در این کانون‌ها علاوه بر فراگیری اصول هفت گانه جمعیت هلا‌ل احمر با فرهنگ صلح و دوستی، همکاری و همیاری و ارزش‌هایی چون نوع دوستی، گذشت و ایثار آشنا می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد 36 کانون دانشجویی، 118 کانون دانش‌آموزی، 18 کانون طلاب، 42 کانون روستای و 59 کانون غنچه‌های هلال در سطح استان فعالیت می‌کنند.

 

 

نظر شما