مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی:

تنها راه حل مشکل اشتغال، رونق واحدهای تولیدی و صنعتی است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۳:۴۶:۰۸
کد خبر: ۵۱۷۰۷۵
تنها راه حل مشکل اشتغال، رونق واحدهای تولیدی و صنعتی است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: تنها را حل مشکلات اشتغال رونق واحدهای تولیدی و صنعتی است اگر مشکل اشتغال رفع نشود شاهد خروج سرمایه و نیروی نخبه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، عیسی جعفری گیو امروز (19 بهمن ماه) در کنفرانس خبری دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان اظهارکرد: سیاست‌های دولت پاسخگویی بوده و دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصادی این سیاست‌ها را دنبال و پخش‌هایی از خدمات را گفته و پاسخگو هستند.

وی ادامه داد: اولویت‌های کاری دولت در ابتدای فعالیت پایین آوردن تورم بوده که با منحنی خوبی میل به نزول کرده که این امر به عنوان یک موفقیت تا حدودی آرامش را به جامعه و بازار برگردانده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: شاخص‌های اقتصادی نیز که توسط بانک مرکزی ارائه شده طی سه سال گذشته تا حدودی بهبود یافته است.

جعفری ادامه داد: بر اثر مذاکرات که پس از فراز و نشیب به نتیجه رسید ارتباطات بین‌المللی در حال بهبود و ارتباطات بانکی تا حدودی برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های اقتصادی مرتبط با ارتباطات بین‌المللی نیز در حال بهبود است، بیان کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی‌ها در نامگذاری‌های سال توسط مقام معظم رهبری ستاد اقصاد مقاومتی تشکیل شد و منویات مقام معظم رهبری را به نتیجه برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای هرکدام از بخش‌های وزارتخانه‌ها وظایفی تایین شده که در این خصوص به وزارت اقتصاد و دارایی 12 وظیفه محول شده است.

جعفری تصریح کرد: در نتیجه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حدود 7500 واحد تولیدی تعطیل، فعال شده که در این خصوص 16 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: واحدهای کوچک تولیدی و متوسط مورد توجه این بخش قرار گرفته که در این راستا در سامانه بهین‌یاب راه‌اندازی و با ثبت‌نام در این سامانه از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: تنها را حل مشکلات اشتغال رونق واحدهای تولیدی و صنعتی است چرا که اگر مشکل اشتغال رفع نشود شاهد خروج سرمایه و نیروی نخبه خواهیم بود.

جعفری با اشاره به اینکه با فعال شدن واحدهای تولیدی اشتغال تا حدودی شکل گرفته است. افزود: مدیریت مصرف، مدیریت واردات، استفاده از کالای داخلی و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی نتیجه سیاست‌های اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی اقتصادی از جمله سیاست‌های دولت بوده که در این راستا مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی یادآورشد: بحث‌های اقتصاد مقاومتی باید به ثمر برسد چرا که در غیر این صورت با چالش اقتصادی رو به رو می‌شویم که در این راستا ایجاد اشتغال، تولید، بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری مدنظر بوده است.

جعفری اظهارکرد: در حوزه تجارت خارجه نیز پنجره واحد تجاری فرامرزی ایجاد و اسناد کمرگی الکترونیکی از طریق سامانه جامع الکترونیک فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: کارهای زیرساختی در راستای بهبود فضای کسب وکار در کشور صورت گرفته که شاخص اقتصادی از ابتدای فعالیت دولت رشد چشم‌گیری داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز