۳۳ فقره تصادفات در معابر درون شهری خراسان جنوبی رخ داد

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۴:۱۶
کد خبر: ۵۲۳۵۵۸
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از وقوع ۳۳ فقره تصادف طی هفته گذشته در معابر درون شهری استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرهنگ علیرضا رضایی امروز(یکم اسفند) در جمع خبرنگاران، گفت: هفته گذشته متاسفانه دراثر تصادفات یک نفر فوت و ۳۴ نفر مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مجروحین مربوط به سرنشین‌های خودروها با ۲۸ درصد بوده است، افزود: علت ۳۵ درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، ۳۲ درصد عدم توجه به جلو، ۶ درصد تجاوز از سرعت مجاز و ۲۱ درصد تغییر مسیر ناگهانی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از ثبت 5052 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در یک هفته گذشته خبرداد و افزود: از این تعداد ۵۶۰ تخلف، حادثه‌ساز بوده است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۲۰۸ دستگاه موتورسیکلت و ۱۵ دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده‌اند توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۵۰ راننده به علت نداشتن گواهی‌نامه وسیله نقلیه آنها توقیف و برای سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شده‌اند.

رضایی از توقیف چهار دستگاه خودرو با خلافی بالای یک میلیون تومان در هفته گذشته خبرداد.

وی در خصوص رانندگی در فصل سرما اظهارکرد: از عواملی که موجب افزایش تصادفات در فصل سرما می‌شود لغزنده بودن سطح معابر است که بی‌شک ریزش نزولات آسمانی اعم از باران و برف موجب کاهش اصطکاک بین لاستیک خودروها و سطح معابر می‌شود.

رضایی از رانندگان خواست در چنین شرایطی ضمن دقت لازم در رانندگی، لاستیک‌هایی که دارای آج مناسب بوده استفاده کرده و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و عابرین نیز با احتیاط و دقت بیشتری تردد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز