مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد:

اجرای طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر با رویکرد اشتغال پایدار

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۰:۵۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۴۲۸۸
اجرای طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر با رویکرد اشتغال پایدار
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از اجرای طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر با رویکرد اشتغال پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین خوش‌آیند، امروز (3 اسفند) در بازدید معاون استاندار و جمعی از مسولان شهرستان طبس از دوره‌های آموزشی توانمندسازی روستاییان در روستای کریت و نمایشگاه دستاوردهای آنان، گفت: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار، به منظور توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف، اجرا می شود.

وی افزود: این طرح با رویکرد اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده و از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی درخصوص اقداماتی که تاکنون در راستای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار اجرایی شده، گفت: پس از انجام نیاز سنجی آموزشی با همکاری فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای‌های روستا در سال گذشته 2959 نفر دوره معادل 464 هزار و 344 نفر ساعت در راستای اجرای طرح توانمندسازی جامعه روستایی و عشایری برگزار شده است.

خوش‌آیند در ادامه با اشاره به اهمیت تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در 11 ماهه امسال 908 هزار و 859 نفر ساعت دوره آموزشی برای 5022 نفر  از روستاییان برگزار کرده است.

سید مهدی طلائی‌مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژ طبس نیز گفت: آموزش و توانمندسازی زنان از موضوعات با اهمیت برای دولت است و آموزش فنی و حرفه‌ای توانایی خوبی در این زمینه دارد.

وی، بر برندسازی و استفاده از بخش خصوصی برای بازاریابی و فروش محصولات تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز