فرماندار درمیان:

حمایت و خرید کالاهای ملی راه ورود کالای قاچاق را می‌بندد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۸:۲۸:۴۲
کد خبر: ۵۲۴۷۸۸
حمایت و خرید کالاهای ملی راه ورود کالای قاچاق را می‌بندد
فرماندار درمیان گفت: حمایت از بخش تولید و تقویت این عرصه یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با قاچاق کالا است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد بشیری‌زاده ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان درمیان اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران باید اقدامات لازم برای راه‌اندازی بازارچه مرزی انجام شود تا صادرات و واردات کالا از طریق این بازارچه انجام شود و زمینه رونق اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان درمیان دومین تولیدکننده گوشت سفید در استان خراسان جنوبی است گفت: با توجه به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استانهای مجاور باید نظارتها تشدید شود و مرغداری‌های غیرمجاز شناسایی و در راستای مراحل قانونی کسب پروانه راهنمایی شوند.

فرماندار درمیان افزود: نباید برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کنیم بلکه باید تولید را تقویت کنیم و با توجه به موقعیت مرزی شهرستان باشناسایی مرغداری‌های غیرفعال در شهرستان و پلمپ موقت این واحدها از ایجاد مکان برای سوء استفاده قاچاقچیان جلوگیری کنیم.

بشیری‌زاده با اشاره به آزاد شدن واردات دام از مرزهای شرقی گفت: این واردات به درخواست دامداران و عشایر صورت گرفته و از آنجایی که قیمت گوشت روند افزایشی دارد با این اقدام از وارد شدن شوک قیمتی این فرآورده در ایام نورز نیز جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان برای ایام عید که مصرف نان مردم به خصوص در روستاها افزایش دارد محلی برای فروش آراد در بخشها و مرکز شهرستان پیش‌بینی شود تا از بروز قاچاق در این زمینه جلوگیری شود و رفاه مردم نیز تامین شود.

فرماندار درمیان با بیان اینکه شهرهای اسدیه و قهستان گازرسانی شده است اظهار داشت: در این شرایط نباید درروستاها کمبود نفت وجود داشته باشد و بلکه باید امکانات لازم در روستاها قبل از ایجاد شرایط بحران پیش‌بینی شود  و امکانات آماده شود.

بشیری‌زاده افزود: با توجه به راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران تا اجرای عملیات گازرسانی سوخت مازوت مورد نیاز این کارخانه تامین شود و همچنین با سرکشی روند قیمت فرآورده‌های نفتی از قبیل کپسول گاز نیز مورد نظارت قرار گیرد.

وی با اشاره به قاچاق پیاز زعفران به افغانستان گفت: باید خرید و فروش پیاز زعفران مدیریت شود و برای حمل آن بارنامه و مجوز صادر شود تا از هرگونه قاچاقی در این مورد جلوگیری شود.

فرماندار درمیان یادآور شد: حمایت از تولید ملی و خرید باعث ایجاد رونق اقتصادی می‌شود و با کمک به بخش تولید از بروز قاچاق جلوگیری می‌شود.

بشیری‌زاده افزود: فروشندگان از کالاهای ایرانی در مغازه‌ها استفاده کنند و با آموزش و فرهنگ‌سازی زمینه حمایت از تولید ملی را فراهم کنند.

وی با اشاره به بسته بودن مرز گفت: در شهرستان درمیان بیشترین کشفیات موادمخدر با زحمت نیروی انتظامی انجام شده است و باید با تشدید گشت‌زنی‌ها در مسیرهای احتمالی قاچاق در ایام عید از بروز هر نوع خلافی جلوگیری شود.

فرماندار درمیان یادآور شد: در صورت توقیف کالا توسط نیروی انتظامی اعم از پرنده، مرغ، گوسفند و غیره بنا به درخواست نیروی انتظامی بازدید توسط کارشناسان در هر ساعت از شبانه روز باید انجام شود چون در شهرستان انبار تملیکی برای نگهداری تا روشن شدن وضعیت نداریم و همچنین برای حمل باطری و کود شیمیایی نیز باید مجوز و بارنامه داشته باشند.

 

نظر شما