۷۷۰ پرونده اشتغال‌زائی کمیته امداد خراسان‌جنوبی در انتظار دریافت تسهیلات

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۹:۴۲:۴۴
کد خبر: ۵۲۴۸۶۲
معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره اینکه 770 پرونده اشتغال‌زائی کمیته امداد خراسان‌جنوبی در انتظار دریافت تسهیلات است، گفت: با همکاری بانک‌ها در تسریع دریافت تسهیلات در توانمندسازی خانوادها گام موثری برداشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی خزاعیعرب ، اظهارکرد: با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری و مدیر کل کمیته امداد استان، دیداری با مدیران عامل شعب بانکهای استان برگزار و مقرر شد در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان جویای کار این نهاد، تسریع شود.

وی به مشکلات پیش‌روی مددجویان در دریافت تسهیلات اشتغال‌زائی، اشاره و افزود: تسهیل و عدم سخت‌گیری بانک‌ها در دریافت ضمانت نامه‌ها و همکاری بیشتر در زمینه ایجاد اشتغال خانواده‌های تحت پوشش، می‌تواند گام موثری در توانمندسازی خانوادها باشد.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد خراسان‌جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری بیش از 1600 پرونده اشتغال‌زایی مددجویان به بانک‌های عامل استان معرفی شد و تاکنون 845 پرونده اشتغال‌زائی، تسهیلات دریافت  و 770 پرونده در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

خزاعی‌عرب با بیان اینکه برای اجرای 845 طرح اشتغال‌زائی ایجاد شده، 100 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده ، ادامه‌داد: امیدواریم با تعامل و همکاری با بانک‌های عامل استان، شاهد افزایش تسهیلات به مددجویان باشیم.

وی کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای مدیریت کسب و کار را از جمله ویژگی‌های اشتغال خانگی عنوان کرد و گفت: با ایجاد مشاغل خانگی در بین مددجویان تحت حمایت، علاوه بر شناخت توان ذاتی مددجویان، مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان رفع خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال‌زائی به خانواده‌های تحت پوشش، در زمینه‌های کشاورزی، باغداری، پرورش دام، صنعتی، خدمات و صنایع دستی پرداخت شده است.

 

نظر شما