معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های خراسان جنوبی پرداخت شد

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۹:۵۲:۵۲
کد خبر: ۵۴۱۳۲۳
معاون تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال 95 مبلغ 112 میلیارد ریال تسهیلات به 47 شرکت تعاونی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حسن سروری  افزود: سال 95 تعاونی های استان از محل منابع بانک توسعه تعاون 60 میلیارد ریال، صندوق کارآفرینی امید 21 میلیارد ریال، طرح رونق تولید منابع کار گروه رفع موانع تولید 28 میلیارد ریال و از محل طرح مشارکت روستاییان سه میلیارد ریال بهره مند شدند.

وی گفت: مبلغ 244 میلیارد ریال از این منابع با سود چهار تا هشت درصد به تعاونی های استان پرداخت شده است.

وی مجموع تعاونی های برخوردار از تسهیلات را 47 شرکت عنوان کرد و افزود: برای رونق بخشیدن تعاون و مشارکت مردم در اقتصاد نیازمند توجه به رویکرد دارایی مبنا و استفاده از منابع و سرمایه های مردمی در اقتصاد هستیم.

 سروری خواستار توجه و ایجاد فرهنگ مناسب برای حضور آحاد مردم در سرمایه گذاری و مشارکت در اقتصاد شد.

وی با اشاره به پیش بینی سهم 24 درصدی بخش تعاون از اقتصاد در برنامه ششم توسعه، تاکید کرد: تجمیع سرمایه های خرد از طریق بخش تعاون و تزریق هدفمند منابع بانکی ارزان قیمت بانکی به طرح های دارای اولویت اقتصادی می تواند جهش خوبی در ایجاد بنگاه های خرد و متوسط و تحقق سهم بخش تعاون را میسر کند. 

وی همکاری و مشارکت نظام بانکی را در این عرصه موثر توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد در سال تولید واشتغال توجه به حل مسایل و مشکلات بنگاه های اقتصادی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی آذر ماه سال 1395 مشکل اغلب تعاونی های استان را خانوادگی بودن آنها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 40 تا 50 درصد تعاونی های استان به صورت خانوادگی اداره می شود.

وی یادآور شد که در حال حاضر 2 هزار و 600 شرکت تعاونی در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: تعاونی های خانوادگی اغلب برای دریافت تسهیلات در سنوات قبل تشکیل شدند در حالیکه فرد محور بودن در این تعاونی ها مهمترین آسیب و چالش اینگونه تعاونی هاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز