بهره‌مندی بیش از ۲۱ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۲:۴۴:۱۴
کد خبر: ۵۴۳۵۳۹
بهره‌مندی بیش از ۲۱ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، 21 هزار و 921 نفر دوره را در بخش‌های مختلف اجرایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حسین خوش‌آیند اظهار کرد: طی  سال گذشته، 21 هزار و 921 نفر دوره معادل 3 میلیون و  867 هزار و 800  نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه‌ای استان در بخش‌های مختلف اجرایی شده است.

وی افزود: این آموزش‌ها، در راستای انجام وظایف قانونی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی برای کاهش زمان بیکاری جویندگان کار، کمک به اشتغال جویندگان کار و همچنین تثبیت اشتغال شاغلین بوده است .

خوش‌آیند با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به‌ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به‌طور‌کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلا‌استفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: بنابراین از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی، نظام آموزش برای ایجاد مهارتهای لازم سرمایه انسانی بوده و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی از علم ، فن و هنر است. 

خوش‌آیند تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد ایفا کرده و مضمونی توسعه‌ای دارد. 

وی اظهارکرد: در سال گذشته، در راستای تحقق پروژه اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به میزان یک میلیون و 44 هزار و 440 نفر - ساعت برای 5691 نفر از روستاییان خراسان‌جنوبی برگزار شد. 

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: اجرای آموزش‌های مهارتی در تمامی بخش‌های آموزشی اعم از ثابت، مراکزسیار، پادگان، زندان، روستا و عشایر، صنایع و صنوف و جوار دانشگاه، ایجاد مراکز رشد آموزش فنی و حرفه‌ای، از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری است 

خوش‌آیند ادامه داد: همچنین می توان از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری به آموزش استاندارد‌های مهارتی، فناوری‌های راهبردی، اعتبار‌سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، تدوین اطلس استانی مشاغل بومی و غیربومی و اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهیاشاره کرد. 

وی با اشاره به کار‌محور‌بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: خصیصه این آموزش‌ها، نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت‌های شغلی مناسبی را به‌دست‌آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند. 

خوش‌آیند با اشاره به خدمات الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، یادآور شد: متقاضیان ثبت‌نام در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آدرسwww.portaltvto.ir ، دفترچه راهنمای ثبت نام در دوره‌ها را دریافت و در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز