صلاحیت ۵۴۱۷ نفر از داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی تایید شد

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۴:۲۲
کد خبر: ۵۴۸۴۵۰
صلاحیت ۵۴۱۷ نفر از داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی تایید شد
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۵۴۸۳ داوطلب تایید صلاحیت شده در مرحله هیات‌های اجرایی، ۶۶ نفر توسط هیات‌های نظارت استان رد صلاحیت شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا،عباسعلی بهاری، با بیان اینکه تعداد ۱۶۰ نفر از داوطلبین انتخابات شوراهای سطح استان انصراف داده‌اند، تصریح کرد: در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، مجموعاً ۵۴۸۳ نفر تایید صلاحیت شده بودند که از این تعداد ۶۵۶ نفر داوطلب عضویت در شورای شهر و ۴۸۲۷ نفر داوطلب عضویت در شورای روستاهای استان بوده‌اند .

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان، با اشاره به اینکه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت، شهر طبس با تعداد ۱۳۸ نفر تایید صلاحیت شده، بیشترین آمار تایید صلاحیت شده‌ها را برای انتخابات شورای شهر دارا است، ادامه داد: شهر بیرجند نیز با تعداد ۱۵ نفر رد صلاحیت شده در مرحله بررسی توسط هیات‌های نظارت بیشترین رد صلاحیت شدگان را دارا است. 

بهاری، با بیان اینکه مراتب تایید یا رد صلاحیت تمام داوطلبان برابر برنامه زمان‌بندی انتخابات، امروز از طریق بخشداری و فرمانداری‌های مربوطه به آنان ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت از تاریخ سوم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز فرصت شکایت دارند .

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان رد صلاحیت شده روستا می‌توانند به هیات نظارت شهرستان مربوطه و داوطلبان رد صلاحیت شده شهر به هیات نظارت استان شکایت نمایند، گفت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت همزمان ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود .

 

نظر شما