به مناسبت اول خرداد روز جهانی تنوع زیستی؛

بازدید رایگان از گنجینه تنوع زیستی محیط‌زیست خراسان‌جنوبی

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۰:۲۶:۴۷
کد خبر: ۵۶۱۵۳۸
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌جنوبی گفت: در راستای آشنایی مردم با محیط‌زیست بازدید از گنجینه تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی رایگان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پرویز آرامنش صبح امروز (31 اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اول خرداد ماه هر سال از سوی سازمان ملل روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده، اظهارکرد: شعار امسال" تنوع زیستی برای توسعه پایدار " تعیین شده که نشان دهنده اهمیت تلاش‌های انجام شده در تمام سطوح برای ایجاد مجموعه‌ای از اهداف توسعه پایدار ( SDGs ) به عنوان بخشی از دستور کار توسعه سازمان ملل متحد پس از۲۰۱۵ برای سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۳۰ است. 

وی با بیان اینکه این شعار بیانگر اهمیت نقش تنوع زیستی برای دستیابی به توسعه پایدار است، ادامه داد: در همین راستا بازدید از گنجینه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی رایگان اعلام شد. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌جنوبی، هدف از  این اقدام را آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط‌زیست و تنوع زیستی و آگاهی‌رسانی به مردم در راستای اهمیت حفظ حیات‌وحش عنوان کرد. 

آرامنش گفت: تمامی گونه‌های جانوری موجود در مناطق حفاظت شده استان به صورت تاکسیدرمی در این فضا جمع‌آوری و در  قالب ساخت "دیوراما" یا بازسازی زیستگاه‌ها در قالب ماکت آماده‌سازی شده است. 

وی ادامه داد: در این گنجینه، زیستگاه‌های مختلف استان شامل زیستگاه کوهستان مانند منطقه حفاظت شده شاسکوه، زیستگاه تپه ماهور درمیان، زیستگاه دشتی مانند منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی حیدر در بشرویه، زیستگاه کویری منطقه حفاظت شده مظفری فردودس، زیستگاه تالابی مانند تالاب کجی نمکزار نهبندان، ایجاد شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهارکرد: همچنین ایجاد تمام عناصر موجود در زیستگاه‌ها مانند وضعیت توپوگرافی گیاهی و چشم‌انداز آن، گونه‌های جانوری موجود در آن، پوشش زیستگاه نیز به صورت تاکسیدرمی در معرض دید عمومی قرار گرفته است. 

آرامنش افزود: این گنجینه به عنوان آرشیو علمی می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف دانشجویان، دانش‌آموزان، کودکان، محققان و پژوهشگران استان قرار گیرد. 

وی در پایان با بیان اینکه گنجینه تنوع زیستی استان به صورت دائمی در این اداره کل راه‌اندازی شده است، یادآور شد: عموم مردم می‌توانند برای بازدید رایگان از این گنجینه تنوع زیستی به اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌جنوبی واقع درخیابان شهید محلاتی، حد فاصل بین پاسداران و معلم  مراجعه کنند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز