مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند

بخش همودیالیز در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند افتتاح می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۸:۴۷:۲۴
کد خبر: ۵۶۴۱۷۹
بخش همودیالیز در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند افتتاح می‌شود
مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) تأمین اجتماعی بیرجند با بیان اینکه از آخرین مدل‌های تجهیزات در این بیمارستان به‌صورت پکیج کامل نصب و استفاده می‌شود، گفت: در آینده نزدیک در این بیمارستان بخش همودیالیز با ظرفیت ۱۰ تخت افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،بهرام گرمرودی‌نژاد رستمی  اظهار داشت: بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهریور 944 افتتاح و با توجه به نگرش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و شکل ایده درمانی جدید در کل دنیا و براساس سیستم اداره بیمارستان‌ها و نقش اعضای هیئت مدیره و تمرکززدایی بر اساس درمان، شکل بیمارستان به‌صورت هیئت مدیره‌ای راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: پس از انتخاب اعضای هیئت مدیره و برگزاری جلسات متوالی و مطابق روند راه‌اندازی واحدهای مختلف مرکز، نیروهای انسانی فراخوان و پس از انجام مصاحبه و گزینش وارد مجموعه شدند و آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند تصریح کرد: در خرداد 95 بیمارستان وارد فاز اجرایی شد و فعالیت مرکز از بخش‌های سرپایی آغاز شد که پس از آموزش کامل نیروها، بخش‌های درمانی در قسمت‌های بستری نیز فعال شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از افتتاح بخش‌های سرپایی و بخش‌های بستری درمانی، به‌دنبال آن بخش‌های جراحی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سپس واحدهای پاراکلینیک به‌موازات برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش‌های آزمایشگاه، فیزیوتراپی و قسمت داروخانه شبانه‌روزی در بیمارستان فعال شد.

 

 بخش همودیالیز بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند افتتاح می‌شود

گرمرودی‌نژاد رستمی با اشاره به راه‌اندازی رادیولوژی و نصب سی‌تی اسکن در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار داشت: پس از گذشت 9 ماه از شروع فاز نخست بیمارستان 70 درصد بیمارستان فعال و بخش‌های مختلف افتتاح شده است.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند اظهار داشت: در آینده نزدیک در این بیمارستان بخش همودیالیز با ظرفیت 10 تخت افتتاح خواهد شد.

وی افزود: نگرش سازمان بر اساس ایجاد سیستم‌های درمانی و بر اساس مؤسسات خدمات بهداشتی درمانی میلاد در کل کشور که در شهرستان بیرجند بیمارستان میلاد 3 را داریم استوار است و خدمات مؤسسه به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی کاملاً رایگان است.

85میلیارد تومان برای احداث و تجهیزات درمانی بیمارستان ابوالفضل العباس(ع) بیرجند سرمایه‌گذاری شد

گرمرودی‌ نژادرستمی گفت: این بیمارستان به بیمه‌شدگان سایر بیمه‌ها و اقشار مختلف و بر اساس قوانین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ارائه خدمات و کسب درآمد کرده و بر اساس همان درآمد جاری خود هزینه‌کرد دارد و با توجه به این رویکرد عملاً بر راندمان بالا و ارائه خدمت مطلوب در یک فضای رقابتی سالم در سیستم درمانی کشور تکیه دارد.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند بیان کرد: این امر سبب می‌شود در 3 مسئله رضایت بیمار، آموزش و رضایت نیروی انسانی و بهره‌وری مناسب از نیروی انسانی و نگهداشت تجهیزات، حداکثر تلاش و کوشش انجام شود تا بتوان بهترین راندمان را در سیستم  دنبال کرد.

وی با بیان اینکه حدود 51 درصد اقشار کشور تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: وجود این بیمارستان‌ها فشار بار مالی مضاعفی را بر پیکره خود سازمان وارد نمی‌کند طبیعتاً این باعث می‌شود از لحاظ هزینه‌های درمانی نیز سازمان تحت فشار زیادی قرار نگیرد و هدر رفت سرمایه در سازمان کاهش پیدا کند تا صرف سرمایه‌گذاری‌های مختلف رسیدگی به امور خود بیمه شدگان بهتر و مطلوب‌تر صورت گیرد و همزمان از خدماتی که در این بیمارستان‌ها است افراد بهره‌گیری مطلوب‌تری داشته باشند.

آخرین مدل‌های تجهیزات به صورت پکیج کامل در این بیمارستان نصب شده است

گرمرودی‌ نژادرستمی با بیان اینکه از تجهیزات به روز در این بیمارستان استفاده شده است گفت: آخرین مدل‌های تجهیزات در این بیمارستان به صورت پکیج کامل نصب و ارائه شده است.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند با بیان اینکه تجهیزات این بیمارستان به صورت یک پکیج کامل و با بهترین برندها وارد استان شده است افزود: راه‌اندازی این بیمارستان و سیاست‌گذاری آن یکی از کارنامه‌های موفق و مورد افتخار در 4 ساله فعالیت دولت است.

وی بیان کرد: برای احداث و تجهیزات درمانی این بیمارستان بالغ بر 85 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

گرمرودی‌نژاد رستمی با بیان اینکه در این بیمارستان قسمت فیزیوتراپی نیز با بخش‌های مردانه و زنانه سرویس همزمان را در بخش‌های جداگانه ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: درحال حاضر بالغ بر10 ماه است که این بیمارستان در این راستا خدمات خود را ارائه می‌دهد و با توجه به حجم خدمات و کیفیت خدماتی که ارائه می‌شود در کل استان بی‌نظیر است.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند با اشاره به اینکه بیمه شدگان تأمین اجتماعی از اقشار زحمتکش و افرادی هستند که در معرض آسیب‌های جسمی زیادی قرار می‌گیرند افزود: بنابراین حضور مراکز فیزیوتراپی و ارائه خدمات رایگان برای بیمه شدگان یک نیاز ضروری در استان بود که الحمدا... این نیاز تا حدود زیادی برطرف شده است.

راه‌اندازی شهرک درمانی استاندارد در بیرجند از برنامه‌های آینده این بیمارستان است

وی با اشاره به اینکه نگرش بعدی ما بهسازی و شرایط بهتر و فضای بیشتری است که در خدمت بیمه شدگان قرار دهیم افزود: با توجه به این نگرش، فضای مجاور بیمارستان را سازمان تامین اجتماعی خریداری کرده که بعد از ساخت و بهره‌برداری از قسمت‌های مختلف درمانی به بیمارستان الحاق می‌شود تا شهرک درمانی استاندارد و مناسبی در این شهر راه‌اندازی شود.

گرمرودی‌ نژادرستمی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان در قسمت‌های مختلف بسیار گسترده است و توان بیمارستان بسیار بالا است افزود: تنها مشکلی که در این بیمارستان وجود دارد این است که با توجه به وجود محرومیت در استان مشکل حضور پزشکان پروانه‌دار را داریم که قابلیت کار در مراکز غیر دانشگاهی بر اساس مصوبه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را ندارند.

کمبود پزشک سبب شده تا از ظرفیت‌ این بیمارستان به طور کامل استفاده نشود

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند خاطرنشان کرد: با توجه به کم بودن این پزشکان و عدم ارسال پزشک از ناحیه دانشگاه به این بیمارستان سبب شده که مقداری از ظرفیت‌های این بیمارستان مغفول بماند و با توجه به اینکه پتانسیل بالقوه در بیمارستان وجود دارد هنوز بالفعل نشده است.

وی گفت: در این راستا تلاش‌های مختلفی از استان‌ها و شهرهای مجاور انجام شده تا بتوانیم از نیروهای متخصص استفاده کنیم و رایزنی‌های مختلفی نیز در این راستا صورت گرفته است و متخصصین مختلفی در رشته‌های خاص مانند ارتوپدی، جراحی زنان و قلب حضور یافته‌اند.

گرمرودی نژادرستمی خاطرنشان کرد: همچنین از خروج نیروی انسانی متخصص مانند پزشکان جراح عمومی از استان جلوگیری کردیم و با توجه به اتمام طرحشان آنان را در این بیمارستان دعوت به همکاری کرده ایم.

تمام مردم استان باید بتوانند از خدمات این بیمارستان به صورت یکنواخت بهره‌مند شوند

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند با بیان اینکه جمعیت بیمه شده استان جمعیت قابل توجهی است و پراکندگی مراکز در شهرهای اطراف وجود دارد اظهار داشت: در این راستا یکی دیگر از هدف‌هایی که در این بیمارستان دنبال کردیم این است که بتوانیم این خدمات را گسترده‌تر کنیم و به شهرهای محروم اطراف نیز تسریع دهیم و بر اساس یک شبکه داخلی ارجاع در قسمت درمان و مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی بتوانیم ظرفیت پذیرش را از شهرهای اطراف که مناطق محروم هستند گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه هدف این است که تمام مردم استان بتوانند از خدمات این بیمارستان به صورت یکنواخت بهره‌مند شوند افزود: امیدواریم که با توجه به همین شکل صعودی که در حال حرکت هستیم بتوانیم خدمات خودمان را گسترده‌تر انجام دهیم.

فعالیت 28 پزشک متخصص در این بیمارستان 

گرمرودی نژادرستمی از فعالیت 28 پزشک متخصص در این بیمارستان خبر داد و افزود: متأسفانه هنوز در رشته‌های مختلف مانند چشم نتوانستیم پزشکی جذب کنیم و نیروهایی را که دانشگاه دارد نیز با توجه به قوانین جاری مقداری مشکل دارد که هنوز نتوانسته به ما پزشک بدهند.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند بیان کرد: با توجه به واحدهای مختلفی که در این بیمارستان است ظرفیت آنان به صورت ظرفیت بالایی است یعنی در بحث آزمایشگاه روزانه توان پاسخگویی به یک هزار مریض را داریم، همچنین ظرفیت رادیولوژی نیز به همین صورت است و در قسمت گرافی‌ها ظرفیت نامحدود است و ظرفیت بسیار بالایی را می‌توان پذیرش کرد.

وی تصریح کرد: در قسمت‌های سرپایی با توجه به حجم بیماران تا حدی زیادی این مشکلات به صورت درمانگاه‌های عمومی و در مانگاه‌های تخصصی که در اینجا شکل گرفته برطرف شده است.

گرمرودی نژادرستمی خاطرنشان کرد: در 4 بخش بستری که بیمار پذیرش می‌شود در حال حاضر 3 بخش کامل شده و با توجه به روند افزایشی حضور بیماران و تعداد مراجعین بخش چهارم نیز در بهار امسال افتتاح خواهد شد.

20 واحد اقامت پزشک در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند افتتاح شد

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند از افتتاح 20 واحد اقامت پزشک در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) خبر داد و گفت: این واحدها برای اقامت پزشکانی که خارج از استان در این بیمارستان خدمات ارائه می‌دهند ساخته شده است.

گرمرودی نژادرستمی با اشاره به برنامه‌های آینده بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند اظهار داشت: ارتقا کیفیت خدمات درمانی، استفاده از نیروهای انسانی مجرب و متعهد به سیستم امر درمان، گستردگی خدمات از قبیل راه‌اندازی بخش همودیالیز از جمله برنامه‌های پیش رو است.

وی با بیان اینکه مجوز ام آر ای أخذ و زمین خریداری شده است خاطرنشان کرد: در این راستا تا روزهای آینده بودجه آن تصویب می‌شود تا در کوتاه‌ترین مدت در زمین مجاور بیمارستان ام آر آی نصب شود.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند با بیان اینکه بخش‌های تخصصی جراحی عروق را تحت برنامه‌ریزی داریم اظهار داشت: در این راستا باید پروژه‌های آن را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم سطح خدمات خود را افزایش دهیم.

8 میلیارد تومان تجهیزات و فضای ساختمانی برای تکمیل بیمارستان نیاز است

وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز دارای 10 تخت سی سی یو در طبقه سوم این بیمارستان است لزوم نیاز به یک مرکزی که اقدامات تهاجمی عروقی را به صورت آنژیوگرافی و آنژیوپلاسی انجام دهد احساس می‌شود و امیدواریم در یک زمان کوتاه این ساختمان ساخته شده و تجهیزات نصب شود و وارد فاز اجرایی شود.

گرمرودی نژادرستمی گفت: برای توسعه آن در مجموع بالغ بر 8 میلیارد تومان تجهیزات و فضای ساختمانی نیاز است چون با توجه به مرزی بودن و زلزله خیز بودن استان و سیلاب‌های اخیری که داشتیم نیاز به انبار مرکزی و انبار بحران نیز احساس می‌شود که تمام اینها در این فضایی که اخیراً خریداری شده پیش‌بینی و جانمایی شده است که به زودی کلنگ آن زده خواهد شد.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند یادآور شد: با توجه به تیم جراحی که در بیمارستان وجود دارد نیاز بیماران برطرف شده و خدمات تخصصی در این بیمارستان ارائه می‌شود.

وی از افتتاح 20 واحد اقامت پزشکان در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) خبر داد و گفت: همزمان 20 واحد در ضلع جنوبی این بیمارستان برای اقامت پزشکانی که خارج از استان در این بیمارستان خدمات ارائه می‌دهند ساخته شده است.

احداث یک همراه سرا با ظرفیت 20 تخت در فضای بیمارستان

گرمرودی نژادرستمی با بیان اینکه یک واحد مهدکودک جهت رفاه پرسنل و آرامش خاطر آنان برای فرزندانشان در فضای بسیار استاندارد تهیه شده است افزود: در ضلع شمالی بیمارستان نیز یک همراه سرا با ظرفیت 20 تخت جهت همراهان بیمار که از نقاط دور دست استان مراجعه می‌کنند احداث و در ماه‌های اخیر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند با بیان اینکه این همراه سرا در یک فضای 700 متری احداث شده است و بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است گفت: این همراه سرا با امکانات لازم و حریم کامل راه‌اندازی شده که همراهان بیمارانی که از شهرهای مختلف به استان سفر می‌کنند نزدیک بیمار خود باشند.

امکان افزایش همراه سرا در این بیمارستان وجود دارد

وی یادآور شد: با توجه به اینکه 150 تخت بیمار در بیمارستان وجود دارد این 20 واحد همراه سرا احداث شده که با توجه به نیازها امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

گرمرودی نژادرستمی با اشاره به اینکه نیازهای درمانی هیچ وقت کاهش نخواهد یافت و با پیشرفت علم روز به روز افزایش خواهد یافت بیان کرد: با پیشرفت علم و بالارفتن سن جمعیتی نیاز است که خدمات گسترده‌تر به بیمه شدگان ارائه شود و دسترسی مردم بیشتر شود.

مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند تصریح کرد: با توجه به نگرشی که دولت در بحث سلامت دارد سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در راستای سیاست گذاری دولت همراه بوده تا بتواند خدمات سلامت در سطوح بهداشت و درمان را در کشور بالا ببرد و این نیازها هیچگاه پایان نخواهد یافت.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم این استان مردمی هستند که نیازمند خدمات هستند و با توجه به بعد مسافت و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر آهنگ رشد سلامت بسیار کند بوده این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

گرمرودی نژاد رستمی اظهار داشت: در این راستا هر روز باید با توجه به شرایط پیشرفت علم پزشکی و نیاز به دسترسی درمان‌های مختلف جهت مردم محروم منطقه، قسمت‌های مختلفی را بتوانیم با برنامه‌ریزی و اخذ مجوز راه‌اندازی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز