رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

یک هزار و ۴۷۵ تن سیر از مزارع خراسان جنوبی برداشت می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۹:۰۱:۱۸
کد خبر: ۵۶۴۷۷۸
یک هزار و ۴۷۵ تن سیر از مزارع خراسان جنوبی برداشت می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش‌بینی برداشت ۶۷ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۷.۵ تن سیر از مزارع زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،اظهار داشت: برداشت گندم از 22 هزار و 55 هکتار از گندم زارهای خراسان جنوبی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بهره‌بردران تولید گندم در خراسان جنوبی 8 هزار و 500 نفر هستند افزود: در سال زراعی گذشته 67 هزار تن گندم از مزراع زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گندم در خراسان جنوبی با 4 هزار و 800 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه برداشت گندم در خراسان جنوبی تا 15 تیرماه ادامه دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 67 هزار تن گندم از مزراع زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت سیر در خراسان جنوبی بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود هزار و 475 تن سیر از زمین‌های زیرکشت این مصول در خراسان جنوبی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت سیر از 147.5 هکتار از مزارع کشاورزی خراسان جنوبی آغاز شده و سال گذشته 842 تن سیر از 92 هکتار اراضی زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شده که امسال به علت وضعیت بهتر  بارندگی‌ها عملکرد تولید سیر افزایش دارد.

ولی‌پورمطلق افزود: برداشت سیر در استان خراسان جنوبی تا پایان خردادماه ادامه دارد و بیشترین سطح زیر کشت محصول سیر در استان با 70 هکتار به شهرستان طبس اختصاص دارد.

وی بیان کرد: 288 دستگاه دروگر بومی، 54 دستگاه کمباین بومی، 60 دستگاه کمباین مهاجر از استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی کار برداشت غلات را در خراسان جنوبی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبیافزود: 43 هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیرکشت گندم و جو است که 55 درصد آن با کمباین، 30 درصد با دستگاه‌های دروگر و 15 درصد به روش دستی انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز