حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور:

بیش از ۵۰ درصد موقوفات استان دارای کاربری کشاورزی هستند

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۰۲:۱۴
کد خبر: ۸۲۷۱۳۳
بیش از ۵۰ درصد موقوفات استان دارای کاربری کشاورزی هستند
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی تعداد موقوفات استان را در مجموع 9هزار و 746 موقوفه ذکر کرد و بیان داشت: بیش از 50 درصد موقوفات استان دارای کاربری کشاورزی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به عنوان سال «رونق تولید»، اظهار داشت: همواره در طول تاریخ وقف و موقوفات به عنوان محرک اصلی در زمینه‌های بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به نقش موقوفات در طول سال‌های متمادی( از صدر اسلام تاکنون)، بیان داشت: وقف و موقوفات یک موضوع  اجتماعی و عمومی است و از این مقوله دینی و اجتماعی می‌توان جهت رفع مشکلات مردم استفاده کرد لذا موقوفات در شکل گیری تمدن اسلامی و رفع نیازهای مردم در زمینه های مختلف تاثیرگذار بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از مهم‌ترین راهبردهای سازمان اوقاف در سال جاری را «رونق تولید» دانست و افزود: : موقوفات به عنوان یک نهاد اقتصادی محسوب می شوند که باید با کار بر روی آنها در جهت تولید ثروت به نفع محرومین جامعه تلاش کرد.

بخشی‌پور تعداد موقوفات استان را در مجموع 9هزار و 746 موقوفه ذکر کرد و بیان داشت: بیش از 50 درصد موقوفات استان دارای کاربری کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه در بحث موقوفات کشاورزی در راستای عمل به شعار سال می‌توان کارهای اساسی انجام داد، اضافه کرد: نباید با این شرایط کنونی(بی‌آبی و خشکسالی) آب را هدر دهیم و در بحث کشت و آبیاری می‌توان به‌جای استفاده از روش‌های سنتی و غرقابی به روش‌های نوین روی آوریم تا از این طریق بهره وری خوبی داشته باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی استفاده از روش‌های آبیاری نوین و تحت فشار را یکی از راهکارهای رونق کشاورزی در استان دانست و تبیین کرد: باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر استان درگیر خشکسالی بوده بسیاری از موقوفات فاقد درآمد بودند لذا بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده در سال جدید سعی داریم با مشارکت شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی موقوفاتی که دچار خشکسالی شدند را جهت ایجاد ارزش افزوده و بهره وری احیا کنیم.

بخشی‌پور با بیان اینکه اوقاف به‌عنوان نهادی که هر آنجه دارد و داشته همه از مردم بوده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه ثمره این نهاد باید دست مردم را بگیرد و از برخی فشارهای زندگی رهایی یابند لذا اوقاف خراسان‌جنوبی شعار سال که مهم‌ترین راهبرد سازمان است را با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی وقف را راهگشای رونق تولید و یکی از راه های  بهبود شرایط اقتصادی دانست و مطرح کرد: چنان چه واقفان و خیرین محترم در این راستا به دنبال وقف‌های جدید باشند سازمان اوقاف با بهره‌گیری از ظرفیت مشاوره وقف، به واقفان و خیرین نیک اندیش در جهت ایجاد وقف های جدید در حوزه تولید و اشتغال مشاوره خواهد داد تا موقوفات جدید بر اساس نیازهای روز جامعه ثبت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز