به گزارش برنا خراسان جنوبی:

سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی شد

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۲۱:۲۰:۱۱
کد خبر: ۸۲۸۱۷۶
سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی شد
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از عصر امروز تا فردا (جمعه) گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش تگرگ و تشکیل مه پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا خراسان جنوبی، فاطمه زارعی  کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: این سامانه بارشی کم و بیش اغلب نقاط خراسان جنوبی را در بر می گیرد و در شمال شرق استان از شدت بیشتری برخوردار بوده و وقوع روان آب در این منطقه محتمل است.
وی برای 48 ساعت آینده به لحاظ دمایی روند کاهش دما پیش بینی کرد و گفت: وقوع یخبندان فردا شب در شهرستان سربیشه دور از انتظار نیست.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته نهبندان با 27 درجه سانتیگراد گرم ترین و سربیشه با 7 درجه سانتیگراد سردترین شهر استان بودند و نوسانات دمایی بیرجند بین 11 تا 21 درجه سانتیگراد بوده است.
وی با اشاره به میزان بارش ها در 24 ساعت گذشته گفت: در این مدت برای سربیشه 2.5 میلیمتر، قاین پنج میلیمتر، زهان 2.5 میلیمتر، درمیان چهار دهم میلیمتر، بیرجند 1.4 میلیمتر و حاجی آباد زیرکوه 10 میلیمتر میزان بارندگی بوده است.
سامانه بارشی تا دیشب (چهارشنبه) در خراسان جنوبی به صورت بارش رگباری باران، وزش باد و رعد و برق فعال و امروز اوضاع جوی در این استان نسبتا آرام بود. 
بارندگی روزهای اخیر در این استان مرزی و کویری باعث جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق شد اما خسارات جانی و مالی سنگین نداشت. 
 استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و با 6 استان کشور همجوار است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز