برنا:

اولین جلسه کمیته اشتغال اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۸:۰۸
کد خبر: ۸۴۳۵۹۹
اولین جلسه کمیته اشتغال اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال ۹۸
اولین جلسه کمیته تخصصی اشتغال ورزش و جوانان استان به ریاست مهران سرپرست ، مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای کمیته در خانه جوان بیرجند برگزار شد.
 به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مهران سرپرست،مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه بحث اشتغال به عنوان بحث کلیدی و مهم جزو چالش های اساسی کشور در سنوات گذشته بوده و هست، اظهار داشت : بدون شک مهم ترین بحثی که در دستور کار حاکمیت و دولت وجود دارد، اشتغال می باشد؛ چرا که خیلی از موضوعات جامعه تابع بحث اشتغال هستند.
سرپرست با اشاره به فلسفه شکل گیری این کمیته در کنار ساختار استانی این کمیته خاطرنشان کرد: هدف از شکل گیری این کمیته با توجه به اهمیت جایگاه جوانان و نقش راهبردی در حوزه توسعه ملی ، این است که بتوانیم انتظارات جوانان را تا حدی برآورده کنیم و اینکه دستگاه های عضو کمیته چه نقشی را در این زمینه می توانند ایفا کنند.
وی گفت: مبانی نظری و برنامه ای این کمیته در سال گذشته به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و
اتفاقاتی که امسال خواهد افتاد این است که به دنبال اجرای برنامه هایی هستیم که کلیه دستگاه های اجرایی عضو کمیته بر اساس یک چارچوب استاندار و فرمت نسبی ارسالی از طرف اداره کل ورزش و جوانان ماموریت ها و الزامالت و طرح هاای داخل سیستم خود را برای برطرف کردن موضوع اشتغال به انجام برسانند.
مدیرکل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هر یک از دستگاه ها بر اساس گزارش ارائه شده که تببین کننده برنامه های جاری انها است، اقدامات و برنامه های مربوط به اشتغال را با اطلاع رسانی به جوانان زمینه فعالیت مفید جوانان را فراهم خوهند کرد.
سرپرست گفت: در این کمیته به دنبال ایجاد اشتغال و اینکه منابع دستگاهی را در موضوع خاصی به اشتراک بگذاریم و یا انتظار از دستگاهی که موضوع خاصی را بیان کند و ارائه گزارش نیستیم.
وی با اشاره به افتتاح سامانه کارآفرینی آنلاین برای اولین بار در ایران با اعتبار200 میلیون تومانی و در خراسان جنوبی افزود: این سامانه اطلاعات و امکانات خوبی در اختیار دستگاه های اجرایی و جوانان قرار خواهد داد.
مدیرکل ورزش و جوانان آمادگی اداره کل را در دراختیاز گذاری اعتبار کامل تخصیص یافته حوزه اشتغال را در این کمیته برای مسایل مربوط به اشتغال جوانان اعلام کرد.
در ابتدای جلسه مریم مهرور، معاون فرهنگی و امور جوانان ضمن قرائت دستور کار جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغال پرداخت.
دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای نیز به ارائه فعالیت های خود در این حوزه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز