مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در خراسان جنوبی نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار است

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۶:۱۲
کد خبر: ۸۵۰۸۵۹
راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در خراسان جنوبی نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از وجود ۶۷ اثر ملی و یک اثر جهانی در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی استان نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حسن رمضانی صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: میراث فرهنگی استان به بخش آثار ثبتی افزوده شده و در حال حاضر نیز 67 اثر ملی و یک اثر جهانی در استان وجود دارد.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در نگهداری این آثار طبیعی تلاش خود را انجام دهند چرا که میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند این آثار طبیعی را مدیریت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در خراسان جنوبی یکی از ضروریات است و با توجه به ثبت جهانی روستای خراشاد نیاز است یک بازارچه صنایع دستی در این روستا راه‌اندازی شود.

رمضانی تصریح کرد: یکی از نیازهای روستای خراشاد بازارچه صنایع دستی است و سازمان میراث فرهنگی نیز امسال مبلغی را از منابع داخلی برای این امر اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات صنایع دستی روستای خراشاد و روستاهای اطراف آن در جمعه بازار که دائر است عرضه می‌شود بنابراین تصمیم گرفته شده در خراشاد بازارچه صنایع دستی ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی استان نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است که سازمان میراث فرهنگی این میزان را پیش‌بینی کرده و اولویت نیز با روستای جهانی خراشاد است.

رمضانی با بیان اینکه در حال حاضر 240 کارگاه پارچه‌بافی در خراشاد فعال است اظهار داشت: کارآفرین برتر کشور برای دو سال متوالی از روستای خراشاد بوده است.

وی افزود: منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند جز مناطق مصوب استان است و موضوع این منطقه در کارگروه معماری و شهرسازی کشور مطرح شده اما در شورای برنامه ریزی استان تناقضی بین نقشه‌ها و نگارش متن وجود داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مجموع محدوده منطقه نمونه گردشگری بنده دره 73 هکتار است که از این میزان 42 هکتار قابلیت واگذاری تاسیسات گردشگری را دارد و در 31 هکتار دیگر نیز مخازن آب و راه‌ها قرار دارد.

 

نظر شما