در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون عمرانی استاندار گفته شد:

کمیسیون ماده ۱۰۰؛ بی راهه ای برای اخذ مجوز پایان کار ساختمان / کمیسیون رفع تخلفات

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۲:۲۵:۲۱
کد خبر: ۸۵۳۱۹۷
کمیسیون ماده ۱۰۰؛ بی راهه ای برای اخذ مجوز پایان کار ساختمان / کمیسیون رفع تخلفات
عباسی گفت: در حال حاضر درصد زیادی از پروژه ها در استان پایان کار خود را از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت می نمایند که باید اقدامی اساسی برای حل مسئله صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی انجام شد.

 سید کمال الدین میرجعفریان ، تاکید کرد: هرگونه اجرای برنامه های عمرانی در استان باید با در نظر گرفتن این مهم طراحی و اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، حضور فعال، چشمگیر و تاثیرگذار سازمان نظام مهندسی ساختمان در شورای فنی را خاطر نشان کرد و افزود: استفاده از دانش مهندسی و پیش بینی حوادث نشانگر دفاع از حرفه مهندسی خواهد بود.
مهندس میرجعفریان، استفاده از نیروهای دارای کارت مهارت، بررسی نتایج آزمون های ورودی سازمان نظام مهندسی ساختمان و فعال کردن صنعت ساخت و ساز را مورد تاکید قرار داد و افزود: این موضوعات از جمله مواردی است که باید بررسی و نشست های تخصصی در این زمینه ها برگزار گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، ضمن تاکید بر تسریع در بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر بیرجند گفت: با جلسات تخصصی که در این رابطه برگزار شد، مقرر گردید این طرح در اسرع وقت تکمیل و مقدمات اجرایی بگیرد.
میرجعفریان ، با بیان اینکه طرح ها و مصوبات جلسات باید پشتوانه اجرایی داشته باشد، افزود: در غیر این صورت هیچ یک از آنها عملیاتی نخواهد شد؛ از این رو قبل از تصویب یک طرح تمامی جوانب مالی ، اداری ، اجتماعی، فرهنگی و... آن باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، احیای بافت فرسوده در شهرها را فرصتی مناسب در توسعه شهری و رونق ساخت و ساز و تولید مسکن دانست و تصریح کرد: می توان از مشوق های قانونی و ظرفیت هایی که در قانون در این زمینه پیش بینی شده نیز به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

 

ونق ساخت وساز، گردش اقتصادی و افزایش سرمایه ملی را در پی دارد

 

عباسی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این نشست بیان کرد: نظارت عالیه سازمان به جد موارد ساخت و ساز را پیگیری و رصد می کند. عباسی گفت: در حال حاضر درصد زیادی از پروژه ها در استان پایان کار خود را از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت می نمایند که  باید اقدامی اساسی برای حل مسئله صورت گیرد. وی نیز خاطر نشان کرد:  رونق ساخت وساز، گردش اقتصادی و افزایش سرمایه ملی را در پی دارد و اگر مالکان ملزم به طی مراحل قانونی و استفاده از پتانسیل عظیم مهندسان عضو سازمان باشند عمر مفید ساختمان ها به مراتب افزایش می باید وبا هر یکسال عمر بیشتر ساختمان ها عملاً از سرمایه های ملی حفاظت می شود .

وی از معاون عمرانی استانداری به عنوان رئیس هیئت چهارنفره استان خواست تدابیر لازم را برای استفاده هر چه بهتر از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان نهاد مؤثر فنی تخصصی در بخش ساختمان اتخاذ نماید .

 

 

نظر شما