به بهانه هفته جهاد کشاورزی:

افتتاح ۲۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در استان / ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت های سیل / مبالغ غرامت ها به سیل زدگان اعلام شد

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۵۲:۰۶
کد خبر: ۸۵۵۷۳۷
افتتاح ۲۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در استان / ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت های سیل / مبالغ غرامت ها به سیل زدگان اعلام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز به برنامه های هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: 269 پروژه عمرانی با اعتبار 46 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود.وی افزود: برای هر دام سبک 500 هزار تومان، هر هکتار زمین کشاورزی و باغی 5 میلیون تومان، دام سنگین 3 میلیون تومان و کندو زنبور عسل 200 هزار تومان تسهیلات بلاعوض و غرامت پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه و با شعار جهادکشاورزی، رونق تولید، امنیت غذایی کشور برگزار شد.

غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست جوزه کشاورزی را موثر و اقتصادی در امنیت غذایی کشور دانست و بیان کرد: در شرایط تحریم حوزه کشاورزی یکی از بهترین روش ها برای رشد اقتصادی کشور است. وی با اشاره به اینکه خودکفایی در حوزه کشاورزی یکی از راه های امنیت غذایی کشور است افزود: محصولاتی همچون کلزا، دانه های روغنی، کشت های گلخانه ای برای خود کفایی در سالجاری هدف گذاری شده است.

قوسی ادامه داد: در حوزه سیستم های آبیاری نوین از محل اعتبارات ملی بودجه هایی در نظرگرفته شده است تا امنیت پایداری در تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

وی افزود: از مزایای این پروژه ها بیش از 15 هزار خانوار روستایی و عشایری بهره مند و 314 شغل جدید ایجاد خواهند شد و بالغ بر 3 هزار و 400 شغل تثبیت می شود. قوسی گفت: شهرستان فردوس بیشترین تعداد پروژه را دارد که بیشترین پروژه با تعداد 161 در حوزه آب و خاک و مدیریت منابع آبی  است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی عنوان کرد: در سالجاری هزار و 85 میلیارد ریال از منابع مختلف اعتبارات داشتیم که تسهیلات بانکی 10 هزار و 92 میلیارد ریال بوده است و مبالغ تخصیص یافته به 13 هزار پرونده اختصاص یافت.

قوسی ادامه داد: توسعه کشت های گلخانه ای به متراژ 60 هکتار یکی از اهداف ماست که تاکنون 30 میلیاردتومان تسهیلات در این خصوص ابلاغ شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی توسعه سیستم های نوین آبیاری را یکی دیگر از تعهدات سازمان دانست و گفت: در سالجاری باید 8 هزار هکتار را به سیستم های آبیاری نوین تجهیز کنیم و تاکنون بالغ بر 23 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی به این سیستم ها تجهیز شده است.

وی به حمایت و بازکشایی قنوات اشاره کرد و افزود: تاکنون 13.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای این حوزه اعتبار تخصیص یافته که نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: سال گذشته هزار میلیارد ریال تسهیلات به 13 هزار نفر برای خسارت های سیل تخصیص یافته است.

قوسی خاطرنشان کرد: 950 میلیارد ریال برای سیل زدگان در سالجاری مصوب شد. وی ادامه داد: 100 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به 7 هزار و 278 نفر پرداخت شده است.

وی به خسارت های سیل اخیر اشاره کرد و افزود: تا به امروز 95 میلیارد تومان به ما ابلاغ شده است که به صورت تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد و تاکنون 230 میلیارد تومان خسارت های سیل را برآورد کرده اند.

 

 

  

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز