رئیس سمپوزیوم بین‌المللی قنات بلده فردوس؛

اختصاص ۶۱۰ میلیارد تومانی به لایروبی و مرمت قنات بلده فردوس / حضور یش از ۴۰ نفر از گردشگران بنام و تورلیدرهای کشوری

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۷:۳۰:۳۰
کد خبر: ۸۵۷۰۰۹
اختصاص ۶۱۰ میلیارد تومانی به لایروبی و مرمت قنات بلده فردوس / حضور یش از ۴۰ نفر از گردشگران بنام و تورلیدرهای کشوری
وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در مجموعه قنوات بلده فردوس بیان کرد: در سمپوزیوم مربوطه بیش از ۴۰ نفر از گردشگران بنام و تورلیدرهای کشوری دعوت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  نشست خبری سمپوزیوم بین‌المللی قنات بلده فردوس در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با حضور مهدی اسلام پناه مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان لیدکو و غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی برگزارشد.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان لیدکو نیز در این مراسم عنوان کرد: یکی از اصلی ترین بحث‌ها در ایجاد امنیت سرمایه گذاری، تأمین و توسعه زیرساخت هاست.

وی تاکید کرد: باید کشش پذیری اقتصادی خراسان جنوبی را بالا ببریم تا سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی به راحتی وارد استان و منطقه شوند.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان لیدکو اظهار داشت: به عنوان مثال وقتی در استانی مدام با کمبود یا لغو پروازها مواجه باشیم نمی‌توان از سرمایه گذار انتظار همکاری و مشارکت داشت.

وی عنوان کرد: اقتصاد گردشگری با مجموعه اتفاقات صورت پذیرفته زمینه خوبی برای تولید شغل و حفظ رفتارهای تمدن ساز ایجاد می‌کند و نباید از این ظرفیت مهم غافل ماند.

اسلام پناه یادآور شد: امروز که در شرایط تحریم قرار داریم از محل اقتصاد گردشگری می‌توان منابع جایگزین منابع نفتی ایجاد کرد لذا در این زمینه رسانه‌ها بایستی برای توسعه گردشگری مطالبه گر باشند.

وی گفت: مجموعه قنوات بلده فردوس یکی از قنات‌هایی است که ثبت یونسکو شده و دبیرخانه بین المللی این قنات از یکسال پیش تشکیل شده است.

رئیس سمپوزیوم بین‌المللی قنات بلده فردوس با بیان اینکه این قنوات فضای تمدن سازی مردم این منطقه را نشان می‌دهد افزود: یکی از اهداف اصلی این سمپوزیوم توجه به محورهای علمی است که فرش قرمزی برای این محورها تهیه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در مجموعه قنوات بلده فردوس بیان کرد: در سمپوزیوم مربوطه بیش از ۴۰ نفر از گردشگران بنام و تورلیدرهای کشوری دعوت شده‌اند.

دبیر سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس هم گفت: این سمپوزیوم روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

علی ابراهیمی افزود: برای سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس سه محور اصلی از جمله قنات و گردشگری پایدار، ترویج فرهنگ بهره برداری صحیح از قنوات و آینده نگری و آینده پژوهی قنات در نظر گرفته شده که براساس مطالعات ١۵ ساله اخیر بوده است.

وی عنوان کرد: در تمامی محورهای این سمپوزیوم ۸۲ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۴۴ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و در مدت زمان برگزاری ارائه خواهد شد تا نقشه راهی برای آینده بهتر این قنات باشد.

دبیر سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس اظهار داشت: برای سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس مقالاتی از کشورهای اتریش، مجارستان و افغانستان ارائه شده است.

مجموعه قنات بلده شهرستان فردوس از توابع استان خراسان جنوبی که به شماره ۳۰۱۶۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت است و تابستان سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث جهانی نیز ثبت شد و از این منظر باید قنات را یک مزیت اقتصادی و فرهنگی توأمان دانست.

قنوات بلده فردوس کاریزی با ۱۴ رشته قنات و چهار چشمه است که آب‌های سطحی را از دره‌ها جمع آوری می‌کند، در یک شبکه پیچیده به هم وصل می‌شود و یک شاه جو پدید می‌آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز