محمد رحیم شهریاری:

پایگاه های هلال احمر خراسان جنوبی نیازمند توسعه است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۹:۱۹:۴۷
کد خبر: ۸۶۲۳۳۶
پایگاه های هلال احمر خراسان جنوبی نیازمند توسعه است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه 22 پایگاه ثابت امداد و نجات در استان اماده پوشش حوادث طبیعی و جاده ای است، بیان کرد: برای پاسخگویی و رسیدن به حد استاندارد نیازمند توسعه پایگاه ها هستیم.

به گزارش خبرگزای برنا خراسان جنوبی، محمد رحیم شهریاری  صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه و اهمیت جمعیت هلال احمر اظهار داشت: امروزه جمعیت هلال احمر در حوادث جاده‌ای  در راستای رهاسازی و اسکان نقش عمده و مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط استاندارد فاصله بین هر پایگاه جاده ای باید 50 کیلومتر باشد این در حالی است که فاصله پایگاه‌ها در برخی از مناطق خراسان جنوبی نزدیک به 200 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه  22 پایگاه ثابت امداد و نجات در استان اماده پوشش حوادث طبیعی و جاده ای است، بیان کرد: برای پاسخگویی و رسیدن به حد استاندارد نیازمند توسعه پایگاه ها هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم اینکه 48 درصد تصادفات خراسان جنوبی در جاده های فرعی اتفاق می افتد، امکانات در این نواحی بسیار محدود است.

وی از کمبود خودروی نجات در پایگاه های استان خبر داد و افزود: از چهار سال گذشته تا کنون خودروی آمبولانس به هلال احمرخراسان جنوبی اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه دو محور از شهرستان طبس فاقد پایگاه جاده ای است، افزود: برای احداث هر پایگاه  700 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

شهریاری بیان کرد: همچنین ایجاد ساختمان برای پایگاه نایبند از اولویت های اصلی جمعیت استان بوده که نیازمند توجه ویژه است. 

وی با اشاره به شروع عملیات ساخت آشیانه بالگرد در خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون حدود 800 میلیون تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص یافته و این در حالی است که کل این پروژه 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و بودجه خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه باید در روستاهای با جمعیت بالا و یا شهرها مکانی برای اسکان اضطراری در حوادث طبیعی دیده شود، افزود: برای کاهش تلفات جاده ای می توان از ظرفیت تمام دستگاه ها استفاده کرد. 

مجید پورعیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی بستری از حوادث بوده و نیازمند تجهیز امکانات است، اظهار کرد: برخی از روستاها خشتی و گلی بوده و با اندک حادثه ای با مشکل روبرو می شود.

وی خواستار افزایش سرعت عمل  نیروهای امدادی در رسیدن به صحنه حوادث شد و افزود: در برگزاری مانورها و دوره های آموزشی آمادگی همکاری لازم برای تخصیص اعتبار را دار

 

نظر شما