مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خبر داد:

پیش بینی ۳۲۰ میلیارد تومانی وصول مالیات / افزایش ۹ درصدی اضهارنامه مالیاتی

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۱:۰۲:۳۶
کد خبر: ۸۶۷۱۹۴
پیش بینی ۳۲۰ میلیارد تومانی وصول مالیات / افزایش ۹ درصدی اضهارنامه مالیاتی
نباتی با اشاره به پرداخت مودیان مالیاتی گفت: امسال با ۴۷ درصد افزایش، رقم پیش بینی شده برای وصول مالیاتی در استان ۳۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۸ میلیارد تومان آن در سه ماه نخست وصول شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری مهدی نباتی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته مالیات در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

 مهدی نباتی کرد: سال گذشته ۲۵۳ میلیارد تومان درآمد مستقیم و غیر مستقیم در استان وصول شد در صورتی که رقم پیش بینی شده ۲۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: فراخوان مالیاتی برای اظهارنامه ها در ۲ نوبت خرداد و تیرماه اعلام می شود که اشخاص حقیقی و مشاغل مکلف به ارایه اظهارنامه مالیاتی در خردادماه هستند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اضافه کرد: مودیان در خردادماه امسال ۲۹ هزار اظهارنامه مشاغل ارایه کردند که نسبت به سال گذشت ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزایش ارایه اظهارنامه ها را ناشی از فرهنگ بالای مردم استان در بحث مالیات دانست و گفت: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه سوم تسلیم اظهارنامه ها را در سطح کشور داشته است و از این نظر جزو استان های پیشرو هستیم.

نباتی ادامه داد: در بحث اظهارنامه اشخاص حقوقی و املاک نیز آخرین مهلت تسلیم پایان تیرماه است که تاکنون رقم ناچیزی از اظهارنامه ها ارایه شده اما با توجه به اینکه معمولاً در روزهای پایانی مهلت قانونی افراد برای ثبت نام مراجعه می کنند انتظار می رود این رقم افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از هرگونه معافیت مالیاتی نیازمند ارایه اظهارنامه در مهلت قانونی است گفت: زمانی که مودیان اقدام به تسلیم اظهارنامه نمی کنند مالیات به صورت علی الراس تعیین می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه مالیات ارزش افزوده نیز هر سه ماه توسط مودیان باید پرداخت شود افزود: از سال ۸۷ تاکنون ۳۹۸ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز ۱۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایر پرداخت شده است.

نباتی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان های درجه سه در کشور محسوب می شود ادامه داد: سهم وصول مالیات در استان به تناسب کشور، ۲۷ صدم درصد است.

وی با بیان اینکه امور مالیاتی با واحدهای تولیدی در استان همکاری خوبی دارد گفت: علیرغم اینکه چندین میلیارد بدهی مالیاتی در حوزه تولید و مشاغل وجود دارد اما با رویه همکاری به صورت اقساطی اخذ مالیات دنبال می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یکی از راهکاری های وصول به موقع مالیات را شفاف سازی در حوزه تولید دانست و افزود: یکی از راه های اداره کشور و متکی نبود به اقتصاد نفتی، پرداخت مالیات است که باید به صورت فرهنگ در کشور نهادینه شود.

وی به روند اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اولین قدم اجرای طرح جامع مالیاتی الکترونیکی شدن اظهارنامه ها بود که از این لحاظ جزو استان های پیش رو هستیم.

نباتی ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد پرونده های مالیاتی ثبت سیستم طرح جامع مالیاتی شده و مابقی تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی یکی از برنامه های طرح جامع مالیاتی را برون سپاری عنوان کرد و ادامه داد: نقل و انتقالات املاک طبق برنامه مشابه برون سپاری مالیات خودورها که اکنون در دفاتر پیشخوان انجام می شود به اسناد رسمی سپرده خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ درصد اظهارنامه های مالیات در طرح جامع رسیدگی شد.

 

نظر شما