عاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

پلاک گذاری ۲۷۰۰ نفر شتر

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۰۸:۵۳:۳۱
کد خبر: ۸۶۹۶۲۷
پلاک گذاری ۲۷۰۰ نفر شتر
محمود اشرفی‌گل ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شتر تاکنون در شهرستان نهبندان پلاک‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در شهرستان نهبندان حدود ۱۵ هزار نفر شتر موجود است که پلاک‌گذاری چهار هزار نفر نیز به زودی انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه هزینه های پلاک‌ گذاری شتر زیاد است افزود: تصمیم داریم حداقل تا پایان شهریورماه دام شتر استان را پلاک‌گذاری کنیم تا با پدیده قاچاق مواجه نشویم.

محمود اشرفی‌گل گفت: براساس مصوبه هیات دولت در بهمن پارسال مقرر شد تمامی دام‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک گذاری شوند و هویت آنها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

وی افزود: برای پلاک‌گذاری دام های سبک و سنگین استان اعتباری در نظر گرفته نشده، مردم هزینه ها را تقبل نکرده و تمایلی به این کار ندارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک، ۳۰ هزار نفر شتر و حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین (گاو) در استان باید پلاک‌گذاری شود.

وی گفت: برای پلاک‌گذاری دام با کارخانجات فعال در این زمینه قرارداد منعقد شد و شماره ۱۵ رقمی شامل دام، کارخانه تولید کننده و گونه دام به عنوان هویت در این ارقام گنجانده شده است.

اشرفی با بیان اینکه برای پلاک‌گذاری هر نفر شتر ۳۵ هزار تومان (هر گوش) هزینه می شود افزود: دامداران برای پرداخت این هزینه مشکل دارند و همراهی نمی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز