استاندار در نشست تخصصی سرمایه گذاری :

نگاه انتفاعی برخی دستگاه‌ها مورد رنج سرمایه‌گذاران می شود / جذب ۸۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۲۰:۰۴:۲۹
کد خبر: ۸۷۲۵۳۶
نگاه انتفاعی برخی دستگاه‌ها مورد رنج سرمایه‌گذاران می شود / جذب ۸۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان
معتمدیان تصریح کرد: نگاه انتفاعی برخی دستگاه‌ها مورد رنج سرمایه‌گذاران می شود که برخی اقدامات نه تنها براساس قانون نیست بلکه نوعی قانون شکنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، عصر امروز نشست تخصصی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی با حضور مدیران اقتصادی استان در سالن جلسات دفتر سرمایه گذاری خارجی استان برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات استان است که دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به تحقق آن تلاش کنند.

وی گفت: گزارش‌های حاصل شده نشان می دهد که تاکنون توفیق چندانی در جذب سرمایه گذاری خارجی نداشته ایم و مطمئناً باید در شیوه‌های عمل بازنگری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار نیازمند پیش شرط‌هایی است که باید رعایت شود افزود: تبیین سیاست‌ها و اهداف منطقه ای بر مبنای سیاست‌های کلان از مهمترین‌ها است که باید با تعیین ظرفیت و اولویت‌ها محقق شود.

معتمدیان گفت: برخی موانع موجود روند سرمایه‌گذاری را در استان کند کرده که قوانین دست و پاگیر، خطرپذیری، استعلامات و حمل و نقل از این جمله است و در کمیته تخصصی باید موانع سرمایه‌گذاری احصا و رفع شود.وی بیان کرد: برای تعیین سیاست‌ها در کمیته ای خاص باید نظر و پیشنهادات دستگاه‌ها جمع بندی شود تا سرمایه‌گذاری براساس اولویت ها صورت گیرد و بی مورد وقت سرمایه‌گذار در پروژه‌های غیر توجیه دار گرفته نشود.

وی مصاحبه میدانی با سرمایه‌گذارانی که از نزدیک با موانع دست و پنجه نرم کردند را یکی از مهمترین راهکارهای شناسایی موانع دانست و گفت: در ارتباط با جذب سرمایه‌گذار باید طرح‌های فنی و توجیه دار معرفی شود که یکی از این طرح‌ها اولویت‌های استراتژیکی در بخش کشاورزی همچون زرشک است که به عنوان محصولی انحصاری مزیت سرمایه‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: کمیته بررسی فرایند استعلامات در خراسان جنوبی به زودی شکل گیرد تا دستگاه‌ها در قالب این کمیته زمان پاسخگویی به استعلام را اعلام و نسبت به صدور آن اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی جذب سرمایه‌گذار به مجتمع ها و نواحی صنعتی را از دیگر اولویت‌های سرمایه گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران با توجه به وجود بسیاری از زیرساخت‌ها در این مکان‌ها با مشکلی مواجه نخواهند بود.

وی مدیران را به استفاده از ظرفیت چندرسانه ای در معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری دعوت کرد و گفت: مطمئناً بسیاری از مشکلات با رعایت این محورها قابل حل خواهد بود.

تاکنون ۱۵ شرکت سرمایه‌گذاری خارجی وارد خراسان جنوبی شده اند که از ۶۷۲ میلیون دلار مصوب سرمایه‌گذاری، ۸۷ میلیون دلار محقق شده است.

 

نظر شما