حضور بی نظیر خراسان جنوبی ها از طرح آقای ورزش استان:

پیوند دانشگاه و ورزش / حضور بیش از ۵ هزار نفر در طرح استعدادیابی ورزشی استان +عکس

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۰:۴۷:۰۶
کد خبر: ۸۷۲۵۸۹
اولین طرح استعدادیابی استان به دستور مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان استان با کمک محققان ورزشی، اساتید و مربیان ورزش آموزش و پرورش برای اولین بار در استان انجام شد که مورد استقبال بی نظیر خراسان جنوبی ها قرار گرفت. این طرح به صورت مکتوب و شناسنامه ای است که می تواند کمک شایانی به هیات ورزشی در قهرمان پروری کند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، افضل پور مجری اولین طرح استعدادیابی استان خراسان جنوبی در گفتگو اختصاصی با برنا از حضور باشکوه و پر قدرت نونهالان، نوجوانان و جوانان استان در این طرح خبرداد وبیان کرد: ظرح استعدادیابی به دستور مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام می شود. وی با اشاره به اینکه در این طرح می توان پیوند دانشگاه و ورزش را به صورت کاملا تخصصی مشاهده کرد افزود: روش های به کارگیری در طرح استعدادیابی با حضور روسای هیات ورزشی، مربیان ورزش مدارس و روسای ادارات ورزش و جوانان استان در کلیه روستاها، شهرها و شهرستان های خراسان جنوبی از ابتدای تیرماه در 40 رشته ورزشی درحال برگزاری است.وی افزود: این طرح در رده های سنی 9 تا 16 سال دختران و پسران برگزار می شود.

مجری طرح استعدادیابی خراسان جنوبی با بیان اینکه تست های مختلفی همچون پیکری، زیست حرکتی، مهارت های ذهنی و روانشناختی بر روی ورزشکاران انجام می شود خاطرنشان کرد: هر کدام از این تست ها شامل 6 الی 8 زیرمجموعه است که به صورت تخصصی شناسنامه ورزشی برای آنها تدوین می شود.

افضل پور گفت: منتخبین طرح استعدادیابی استان می توانند جذب تیم های ورزشی استان شوند و روسای هیات ورزشی می توانند از این روش استعدادهای درخشان را شناسایی و آنها را به کار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند، سرایان، فردوس،قاین و طبس بیشترین شرکت کننده را داشته است عنوان کرد: به غیر از شهرستان بیرجند 3 هزار نفر تست ورزشی دادند که اگر مرکز استان را اضافه کنیم بالغ بر 5 هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند.

طرح استعدادیابی پسران (10)

طرح استعدادیابی پسران (14)

طرح استعدادیابی پسران (13)

طرح استعدادیابی پسران (19)

طرح استعدادیابی پسران (22)

 

طرح استعدادیابی پسران (1)

نظر شما