مشکلات سنداراضی منطقه ویژه اقتصادی رفع شد / بیرجند مستعد توسعه / اشتغال بالغ بر۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۷۳۳۸۳
مشکلات سنداراضی منطقه ویژه اقتصادی رفع شد /  بیرجند مستعد توسعه / اشتغال  بالغ بر۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی
مرتضی صفدری زاده ضمن اینکه منطقه ویژه اقتصادی با 44 واحد سرمایه گذاری داخلی وخارجی زمینه شغلی 848 نفرایجادکرده است گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان اشتغال است که موانعی نیز وجود دارد که باید ان را بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، صبح امروز محمدصادق معتمدیان استاندار و اورنگی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کردند.

مرتضی صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه استان خراسان جنوبی در این جلسه اعلام کرد :منطقه ویژه درسال1394 با حضور کاروان تدبیرامید وپس از اخذ مراحل اداری سرمایه گذاری فعالیت خودش را شروع کرد. مرتضی صفدری زاده ضمن اینکه منطقه ویژه اقتصادی با 44 واحد سرمایه گذاری داخلی وخارجی زمینه شغلی 848 نفرایجادکرده است گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان اشتغال است که موانعی نیز وجود دارد که باید ان را بررسی کنیم. صفدری زاده با توجه به اینکه استان ما مستعد توسعه است اعلام کرد : سرمایه گذار برای انتخاب مکان بدلیل عدم وجود سند مالکیت با موانعی روبه رواست همچنین گفت:طرح جامع منطقه ویژه توسط دانشگاه بیرجند صورت گرفته است. وی افزود: تاکنون دولت هزینه ای برای زیرساخت ها پرداخت نکرده است که بدلیل بودجه کم دولت ما خیلی برای گرفتن تسهیلات به دولت فشار نمی آوریم ولی شما کمک کنید .

لازمه ی انتقال یک سند تصویب طرح جامع است

اورنگی معاون وزیرجهاد کشاورزی کشور نیز در این بازدید بیان کرد: ما دردبیرخانه شورای عالی هماهنگی سعی بر رفع موانع داریم که در این عمل 2 الزام وجود دارد. وی ادامه داد: طبق آیین نامه اجرایی ماده5 تبصره قانون  پس از تایید زیرساخت ها چه بصورت جزئی وچه بصورت کلی سند را واگذار می کند ولی الان مشکل ما تصویب طرح جامع در اصلاح محدوده است که تا روز دوشنبه برطرف خواهد شد. معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: لازمه ی انتقال یک سند تصویب طرح جامع است که باید گواهی صادر شود در این شرایط اگرنسبت به زیر ساخت ها درنقشه اصلاحی تغییری ایجاد نشود امکان این وجود دارد که دبیرخانه  به ما گواهی بدهد.

دولت  اجازه اعتراض به اسناد مالکیت دولتی را میدهد

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز در این نشست عنوان کرد: تاکنون 450 هکتاراز اراضی دولت فاقد هرگونه اعتراض داده است. وی ادامه داد: زمانیکه افراد موقعیت منطقه ویژه .را خوب دیدند شروع به اعتراض کردند که متاسفانه دولت نیز اجازه اعتراض به اسناد مالکیت دولتی را میدهد. نصرآبادی گفت:در رابطه با حقوق عرضی باید طرفین باهم توافق کنند که این توافق را سازمان تایید میکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز