امروز؛

وزش باد شدید با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت خراسان جنوبی را در نوردید

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۴:۰۰
کد خبر: ۸۷۳۷۱۶
وزش باد شدید با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت خراسان جنوبی را در نوردید
باد شدید با بیشینه سرعت 68 کیلومتر بر ساعت خراسان جنوبی را در نوردیده است که گرد و خاک شدید ناشی از این باد هم اکنون دید افقی را تا 4 کیلومتر کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون در تمام شهرستانهایخراسان جنوبی، باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب است که بیشترین سرعت باد با 68 کیلومتر بر ساعت مربوط به زهان شهرستان زیرکوه، و پس از آن طبس 65 کیلومتر برساعت و بیرجند و فردوس 58 کیلومتر بر ساعت است.
نخعی افزود: به دلیل گرد و خاک شدید ناشی از این وزش باد، هم اکنون دید افقی در بیرجند و طبس به 4 کیلومتر، سربیشه 6 کیلومتر و نهبندان به 7 کیلومتر کاهش یافته است.
وی گفت: وزش باد شدید تا 24 ساعت آینده و همچنین تا پایان هفته در استان ادامه دارد که اوج این پدیده تا فردا در نیمه شرقی استان است و کاهش دید، وقوع خسارت در نوار شرقی و جنوبی خراسان جنوبی و اختلال در ترددهای جاده ای قابل پیش بینی است .
کارشناس هواشناسی استان افزود: همچنین دمای هوای استان تا سه شنبه کاهش نسبی 1 تا 3 درجه سانتیگراد خواهد داشت و انتظار می رود در این مدت قدری از گرمای هوا در طول روز کاسته شود.
در 24 ساعت گذشته طبس با 47 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین و سربیشه و زهان با 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بودند.
ک

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز