مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان خبر داد:

اجرای طرح شهروند ماهر / اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان / سه درصد زیرساخت فنی حرفه ای کشور مربوط به استان است

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۱:۲۷:۵۸
کد خبر: ۸۷۴۳۴۲
اجرای طرح شهروند ماهر  / اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان / سه درصد زیرساخت فنی حرفه ای کشور مربوط به استان است
مدیرکل فنی حرفه ای استان بیان کرد: از نظرزیرساخت بیشتراز سه درصد زیرساخت فنی حرفه ای کشور مربوط به استان ماست. همچنین گفت: ما طرح آموزشی تلفیقی داشتیم که بخشی ازاین آموزش ها بصورت سیستمی وبخشی از آن در کارگاه برای کار عملی و رفع اشکال انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی ، صبح امروز نشست خبری مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان خراسان جنوبی حسین خوشایند به مناسبت هفته ملی مهارت برگزارشد.

حسین خوشایند در این نشست بیان کرد:برای رونق تولید بایدعوامل و عناصرزیادی صرف شود که مهمترین عامل آن نیروی انسانی است ونیز فنی وحرفه ای عامل مهمی برای رونق تولید محسوب میشود .

او ادامه داد: ما دربخش دولتی 19مرکز آموزشی دراستان داریم که از این تعداد 102 کارگاه فنی حرفه ای ثابت و آموزش 510 حرفه شغلی داریم که آموزش آن رایگان است.

وی همچنین افزود :در بخش غیردولتی 178 آموزشگاه آزاد داریم که184حرفه شغلی درآن آموزش داده می شود که همچنین مخاطبین ما اکثرا دانش آموزان فارغ التحصیلان دانشگاه ،مشمولان بیکاری،روستایی ها،زنان سرپرست خانواده،آسیب دیدگان اجتماعی ،معتادین بهبودیافته و... هستند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه  ای استان اعلام کرد:مابرای گسترش فعالیت درسال98شیوه مشارکتی درپیش گرفتیم دراین شیوه بخشی ازافراد را ما انتخاب می کنیم.

او گفت:ما دراستان 278 آموزشگاه فعال داریم که قابلیت آموزش 175 رشته را دارند که این آموزش ها درقالب قرارداد آموزشی و فروش دست ساز هاوبرگزاری آزمون بصورت نظری و مهارتی انجام می شود و نیز ما در این آزمون ها32 هزار نفرشرکت کننده داشتیم که 20 هزار نفر از این تعداد موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده اند.

 خوشایند با اشاره به اینکه اجرای طرح آموزشی درمحیط کارواقعی که باعث  انتقال مهارت وشایستگی از مربی درقالب  استادکار به کارآموز درقالب شاگرد می شود گفت:ما در پروژه کار در محیط کار واقعی 632 نفر موفق به آموزش داشتیم

وی افزود: سربازان ما در دوره سربازی می توانند حداقل یک مهارت آموزش ببینندکه در سال گذشته 3 هزار و 490 سربازشرکت کردند و موفق به اخذ گواهینامه شدند همچنین ما درسال گذشته استفاده از کمک  های بلاعوض کشور ژاپن را هم داشتیم و از اعتبارات سازمان ایمیدرو در شهرستان  فردوس استفاده کردیم.

خوشایند ادامه داد:ما درسال گذشته برای کمیته امداد4 هزار و 700 دوره آموزشی اجراکردیم همچنین اجرای طرح ایران مهارت را درمدارس استان داشتیم که دانش آموزان علاوه برآموزش دروس مدرسه 60 ساعت آموزش مهارت دارند.

مدیرکل فنی حرفه ای استان بیان کرد: از نظرزیرساخت بیشتراز سه درصد زیرساخت فنی حرفه ای کشور مربوط به استان ماست. همچنین گفت: ما طرح آموزشی تلفیقی داشتیم که بخشی ازاین آموزش ها بصورت سیستمی وبخشی از آن در کارگاه برای کار عملی و رفع اشکال انجام می شود.

 وی هچنین ادامه داد: اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان با استفاده از ظرفیت دانشگاهی آنها درجهت کارآفرینی وافزایش خودباوری داشتیم و اجرای طرح مدیریت مهارت آموزشی و مشاوره شغلی دانشجو که بدین وسیله بایک یا چند شغل آشنا می شود.

حسین خوشایند درپایان جلسه اعلام کرد:ما افتتاح 20 آموزشگاه آزاد را داریم و اجرای طرح کافه مهارت در پارک توحید برای مشاوره شغلی را شاهد خواهیم بودونیز اجرای طرح شهروند ماهر و برگزاری المپیاد مهارت برای زندانیان درشهرستان خوسف راداریم همچنین اجرای طرح میز خدمت برای روسای ما که موظف به ارائه ی گزارش عملکرد هستندوبازدید ماموران انتظامی از کارگاه ها رادر پیشرو داریم. وی افزود: مادر بحث ارزشیابی بالاترین میزان رشد در حقوق شهروندی داشتیم و موفق به کسب رتبه دوم مهارت آموزی در کارگاه های دولتی شدیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز