۲ درخواست ویژه مدیرعالی صنایع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد از معاون پارلمانی رئیس جمهور:

معرفی شهرستان های بیرجند و قائنات به عنوان مناطق محروم / عملیاتی شدن ماده ۲۰ قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید+ببینید

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۵:۲۴:۱۰
کد خبر: ۸۸۰۶۵۵
معرفی شهرستان های بیرجند و قائنات به عنوان مناطق محروم / عملیاتی شدن ماده ۲۰ قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید+ببینید
علی اکبر فلاحی دو معضل و درخواست ویژه از معاون پارلمانی رئیس جمهور کرد و ادامه داد: شهرستان های بیرجند و قاینات با توجه به محرومیت‌های موجود از طرح معافیت مالیاتی برخوردار نیستند اما با توجه به نبود زیرساخت تولید اگر این وضعیت مرتفع نشود شاهد تعطیلی واحدها خواهیم بود. وی تصریح کرد: روزانه حدود 80 تریلی در این کارخانه بارگیری می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا  خراسان جنوبی،  حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهندس محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی،  بی بی عصمت سرفرازی معاون معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری،  محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم شریف فردوس، سرایان، بشرویه و طبس،  نظرافضلی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه و مهندس فلاحتی نماینده مردم شریف قائنات و زیرکوه از طرح توسعه کاشی و سرامیک فرزاد بیرجند بازدید کردند.

مهندس علی اکبر فلاحی مدیرعالی مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد عنوان کرد: برای این دو پروژه 144 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیر عالی صنایع کاشی و سرامیک فرزاد از اشتغال ۱۰ هزار نفری مستقیم و غیرمستقیم این مجموعه خبر داد و افزود: در این دو طرح توسعه شامل : کارخانه کاغذسازی سلولوزی و کارخانه تولید کفپوش، پی وی سی و کاغذ سنگی از آهک مدنظر قرار گرفته است که امیدواریم با توجه به محرومیت استان اشتغال ماحصل این مجموعه باشد.

 علی اکبر فلاحی دو معضل و درخواست ویژه از معاون پارلمانی رئیس جمهور کرد و ادامه داد: شهرستان های بیرجند و قاینات با توجه به محرومیت‌های موجود از طرح معافیت مالیاتی برخوردار نیستند اما با توجه به نبود زیرساخت تولید اگر این وضعیت مرتفع نشود شاهد تعطیلی واحدها خواهیم بود. وی  تصریح کرد: روزانه حدود 80 تریلی در این کارخانه بارگیری می شوند.

مسائل مطرح شده را در اولین جلسه هیئت دولت مطرح و پیگیر رفع این مشکل باشم

دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این بازدید با بیان اینکه یکی از تاکیدات رئیس جمهور در سال رونق تولید برحل مشکلات واحدهای تولیدی است گفت: هشت خط واحد تولیدی کاشی فرزاد فعال است و این واحد تولیدی اقدام بزرگی در جهت ایجاد اشتعال مستقیم و غیرمستقیم کرده است و در منطقه خراسان جنوبی واحد تولیدی مانند کاشی فرزاد ارزشمند است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: بخشی از تولیدات کارخانه کاشی فرزاد به کشورهای دیگر صادر می شود و برای کشور ارزآوری دارد هر چند مشکلاتی نیز مطرح شد که مربوط به برخی ادارات و وزارت خانه ها می شود و قول پیگیری این مشکلات را در وزارت خانه های مربوطه دادیم.

امیری تصریح کرد: حمایت از صنعتگران و کارآفرینان امروز به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی انجام داد و به آنها کمک کرد تا در شرایط تحریم های ظالمانه این واحدهای تولیدی سرپا بماند. وی ادامه داد: علی رغم تنگناهای اقتصادی که آمریکا ایجاد کرده اما هر هفته شاهد افتتاح واحدهای بزرگ صنعتی در کشور هستیم و تا پایان سال نیز این افتتاح ها انجام می شود.  معاون پارلمانی رئیس جمهور قول داد تا این موضوع را در اولین جلسه هیئت دولت مطرح کند و پیگیر رفع آن باشد.

ماده 20 قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عملیاتی شود

دکتر محمدرضا امیرحسنخانی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت:  ماده 20 قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مبنی بر اینکه مبلغ ارز کنونی به مبلغ ارز داده شده با واحدهای تولیدی حساب شود اما تاکنون وزارت اقتصاد و دارای به آن رسیدگی نکرده است. وی با تاکید براینکه صنایع بزرگی همچون صنایع کاشی و سرامیک فرزاد، نساجی فردوس کویرتایر دچار این مشکل و معضل هستند خاطرنشان کرد: تاکنون چندین بار وزیر برای اجرایی کردن آن اطلاعات گرفته است اما این قانون هنوز عملیاتی نشده است.

خراسان جنوبی را با دیگر استان های توسعه یافته مقایسه نکنید

مهندس فرهادفلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم با تایید سخنان فلاحی گفت: موضوع برابری استان در برابر شاخص‌های محرومیت بارها به تهران گزارش شده اما متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است. فرهاد فلاحتی افزود: براساس همین شاخص‌ها قاینات و بیرجند غیرمحروم عنوان شد که این شاخص مشکلات زیادی را در سطح استان به خصوص واحدهای تولدی ایجاد کرده است.

امیری در کاشی فرزاد1

 

نظر شما