باحضور رئیس صنایع کوچک ایران، معاون رئیس جمهور و استاندار برگزار شد:

آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۲۰:۳۹:۰۹
کد خبر: ۸۸۰۷۹۷
آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی
آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی با حضور صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و امید معاون مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی با حضور صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و امید معاون مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی برگزار شد.

مرکز استان دارای 14 هزار واحد صنفی 

 

علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در این مراسم گفت: اصناف مردمی ترین نهاد اقتصادی در کشور است که خراسان جنوبی دارای 31 هزار واحد صنفی و مرکز استان دارای 14 هزار واحد صنفی است. وی با اشاره به اینکه 20 درصد از تولید ناخاص کشور در حوزه اصناف است افزود: هر واحد صنفی می تواند 2 شغل ایجاد کند. علیزاده با تاکید براینکه اصناف از هیچ تسهیلات دولتی نمی توانند استفاده کنند خاطرنشان کرد: متاسفانه اصناف با تسهیلات 18 درصدی استفاده می کنند که این موضوع نمی تواند به تولید و اشتغال کمک کند. رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات بانکی ارزان، حمایت بیمه ای، افزایش مشوق های، معافیت های قانون کار شامل اصناف  هم شود چرا که وجود این موارد می تواند به شعار سال  تحقق بخشد.

 

78 درصد از صنایع خراسان جنوبی صنایع کوچک است

 

محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی بیرجند عنوان کرد: این دهیمن سالی است که مقام معظم رهبری شعار سال با محوریت تولید  نامگذاری می کنند. وی با اشاره به اینکه 78 درصد از صنایع خراسان جنوبی صنایع کوچک است افزود: ما صنعتگران از دولت توقع داریم تا قدم های بزرگی برای تولید برداشته شود. احتشام با بیان اینکه مدل تولید محوری نیاز به الاح نظام پولی مالی و بانکی کشور است ادامه داد: قانون تامین اجتماعی نیاز به بهبود دارد.

وی به واحدهای صدمه دیده از تحریم ها اشاره کرد و گفت: صنعتگران استان نیازمند پوشش ریسک های سرمایه گذاری است. وی بیان کرد: استراتژی توسعه صادرات بر مبنای صنایع راهبردی قرار گیرد. احتشام از استاندار و معاون اقتصادی قدردانی کرد و افزود: توسعه استان در گروه نظام مدیریتی است و استاندار و تیم اجرایی استان به صورت جدی پیگیر مشکلات صنعتران هستند.

 

  یک معدنکار در پله اول نیاز به 15 میلیارد تومان دارد

 

باقری رئیس خانه معادن خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: حداقل سرمایه گذاری در معادن کانی غیرفلزی حدود 4 میلیارد تومان است و دیگر نمی توان با سرمایه های اندک معدنکار شد.

وی با اشاره به اینکه ریسک سرمایه گذاری در معادن بسیار بالا است افزود: یک معدنکار در پله اول نیاز به 15 میلیارد تومان دارد و اگر نمی تواند تامین کنید به این سرمایه گذاری ورود نکنید. باقری با بیان اینکه تمام علیزاده اصنافسرمایه صندوق تضمین سرمایه گذاری معدنی پول 50 دستگاه بولدزر می شود یادآورشد: ساماندهی معادن کوچک نیاز به سرمایه گذاری است.

 

تجلیل از فرزاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز