استاندار در همایش روابط عمومی و رسانه خراسان جنوبی:

سفر رئیس جمهور و مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی / پیوست فرهنگی مهمترین عامل توسعه استان / برگزاری جشنواره ملی پرفسور معتمدنژاد پدرعلم ارتباطات در استان

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۲:۲۱:۳۹
کد خبر: ۸۸۲۴۱۸
سفر رئیس جمهور و مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی / پیوست فرهنگی مهمترین عامل توسعه استان / برگزاری جشنواره ملی پرفسور معتمدنژاد پدرعلم ارتباطات در استان
وی از سفر دکتر جهانگیری، رئیس جمهور و مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: بعد از سفر مقامات کشوری به استان مقامات ارشد کشور به استان سفر خواهند کرد و تکمیل کننده سفرها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، اولین همایش روابط عمومی و رسانه به همت استانداری و خانه مطبوعات با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در باغ فتح بیرجند برگزار شد.

 

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: رسانه ها نقش مهم و رسالت در اطلاع رسانی دارند. وی با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریتی استان خلع ارتباط بهتر روابط عمومی ها و رسانه ها است افزود: با بیش از 120 دستگاه اجرایی می توانیم تحول خوبی در انعکاس خدمات نظام به مردم انجام خواهد شد گفت: اولین ماموریت اداره کل روابط عمومی استانداری تدوین و تکمیل سند توسعه روابط عمومی های استان است.

استاندارخراسان جنوبی با تاکید براینکه خبرنگاران تلاش شبانه روزی را انجام می دهند اما جز مشاغل سخت نیست خاطرنشان کرد: با حداقل امکانات و دستمزدها خبرنگاران خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

معتمدیان با بیان اینکه نگاه ما به رسانه ها نگاه حکومتی است خاطرنشان کرد: تعامل حداکثری با رسانه یکی از مهم ترین اولویت ما است و مرزبندی بین رسانه های استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه های منتقد دولت را هم جزئی از دولت می دانیم گفت: تخریب خط قرمز ما است.

وی با تاکید براینکه دولت در ذیل نظام تعریف شده است خاطر نشان کرد: تمام سعی ما دوری از حواشی است و به دنبال بولد کردن مسئولان و استاندار نباشید و مسائل استانی را با اهمیت جلوه دهید.

وی بااشاره به اینکه دشمنان به دنبال تفرقه بین مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند تاکید کرد: کسانی که به این موضوع کمک می کنند در زمین دشمن بازی می کنند و دستگاه های نظارتی باید جلوگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظار داریم رسانه ها به تبعین سیاست های نظام، دولت و معرفی استان به کشور و جهان است تصریح کرد: عمق فعالیت های رسانه ای را باید افزایش دهیم و در شورای اطلاع رسانی سند توسعه رسانه ای استان تدوین شود. وی تاکید کرد: با هماهنگی مدیران عامل خبرگزاری های ایرنا و ایسنا مقررشد تا دوره های آموزشی برای خبرنگاران برگزار شود تا خبرنگاران ارتقا کنند.

وی به برگزاری جشنواره ملی پرفسور معتمدنژاد پدرعلم ارتباطات در استان خبرداد و بیان کرد: طی مکاتبه ای با وزیر فرهنگ ارشاد مقررشد امیدواریم تا بتوانیم این استان را به کشور معرفی کنیم.

معتمدیان به توسعه استان اشاره کرد و گفت: جهت گیری درست رسانه ها در جهت توسعه خراسان جنوبی از سوی رسانه ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین بخش توسعه استان در حوزه فرهنگی است و اگر پیشرفتی می خواهیم باید موانع فرهنگی آن را رفع و پیوست فرهنگی آن تدوین شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان سند توسعه فرهنگی استان تدوین خواهد شد گفت: مطالب و موضوعات را باید عمق دهیم و 5 محور اصلی در توسعه استان وجود دارد.

وی با اشاره به 5 محور توسعه استان گفت: مرز و تجارت یکی از محورهای اصلی توسعه استان است و باید در این حوزه بسیار متمرکز شویم.

معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی به کشور افغانستان شاهراه به 11 کشور دنیا است گفت: در سال 96 مرز ماهیرود 35 درصد از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از مرزماهیرود خراسان جنوبی بیش از 1 میلیارد دلار به 27 کشور آسیایی انجام شده است که این مبلغ به اندازه کل صادرات مرزهای ایران به دیگر کشورها است.

استاندار از برگزاری نمایشگاه در مزار شریف و کابل کشور افغانستان خبرداد و بیان کرد: یکی از بازارهای بکر محوصلات تولیدی خراسان جنوبی کشور افغانستان است که روی آن تمرکز کردیم.

معتمدیان به تولیدات محصولات راهبردی کشاورزی استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود گیاهان دارویی، زرشک، زعفران و عناب یکی دیگر از جاذبه های استان است و نیاز به برندسازی و فرآوری دارد.

وی به انرزی های تجدید پذیر و جاذبه های گرشگری اشاره کرد و این دو عامل را از دیگر محورهای توسعه استان دانست و عنوان کرد: 310 روز آفتابی در خراسان جنوبی بهترین مکان برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر است.

استاندار به سفرهای شهرستانی اشاره کرد و دیدارهای مردمی را مهمترین عامل سفرهای شهرستانی دانست و تصریح کرد: دیوار بین مردم و مسولان باید برداشته شود و در تصمیم سازی های ما بسیار تاثیرگذار بوده است.

معتمدیان گفت: مناطق کم برخور دار از سفرهای شهرستانی بیشتر در اعتبارات دیده می شود. وی ادامه داد: سفر مقامات دولتی و نظام به استان یکی از برنامه ها ما است افزود: اگر بنایی برای توسعه استان داریم باید از تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به راه آهن، گلخانه، راه اشاره کرد و گفت: امسال یکی از سخت ترین سال های محدودیت های اعتباری است که فقط در حوزه آب سال گذشته 30 میلیارد تومان جذب اعتبار داشته است اما در یک ماه گذشته بالغ بر 55 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

معتمدیان با بیان اینکه به دنبال مدل های مالی جدید برای توسعه استان هستیم خاطرنشان کرد: فقط به دنبال منابع دولتی نیستیم و به دنبال مدل مالی می گردیم که طی برنامه دو ساله موضوع کم آبی در استان را حل کنیم و 400 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های آب استان نیاز است تا 500 روستا از تنش آبی جلوگیری شود.

وی از جذب 50 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه با مشارکت بانک ها خبرداد و بیان کرد: پروژه بیرجند قاین مطالبه به حق مردم است و عدم استفاده از قانون توسعه برنامه ششم کشور این پروژه را به تاخیر انداخته است و در سفر مقام عالی وزارت از قانون 5 و 6 برنامه توسعه ششم کشور توانستیم 50 میلیارد تومان در حوزه راه استان جذب کنیم. استاندار خراسان جنوبی از تصویب سند سازگاری کم آبی استان در سطح کشور خبرداد و بیان کرد: در سفر یکی از مقامات وزارت جهاد در حوزه سیستم های نوین آبیاری 120 میلیارد تومان جذب کردیم و در سند سازگاری کم آبی استان از محصولات پر آب بر جلوگیری و کشت محصولات جدید جایگزین می شود.

 

استاندار با تاکید براینکه به مسائل توسعه استان ورود کنید و عمق بدهید خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم مهمترین عامل توسعه استان خواهد بود و برای اجرای پروژه ها نیازمند همکاری رسانه ها و روابط عمومی ها در مشارکت مردم هستیم و چسبندگی استان را باید به مرکز کشور بیشتر کنیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز