با حضور مدیرکل و معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی انجام شد:

رونمایی از سایت سازمان های مردم نهاد برای اولین بار در کشور+ببینید

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۹:۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۸۴۵۱۲
رونمایی از سایت سازمان های مردم نهاد برای اولین بار در کشور+ببینید
موسوی کیا از راه اندازی سایت مردم نهاد برای اولین بار در کشور خبرداد و بیان کرد: اولین مجله تخصصی الکترونیکی سمن ها منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، به بهانه 22 مردادماه روز ملی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نشست صمیمی سمن های بهزیستی و وزارت کشور با موسوی کیا مدیرکل و شریفی معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در سالن ایثار برگزار شد.

موسوی کیا مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سمن ها نقش موثری بین مردم و دولت در سطوح مختلف محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی دارند عنوان کرد: به زودی بانک اطلاعاتی سمن ها بر اساس نگاه علمی و سیستمی تدوین می شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه سیستمی می تواند نقش موثری در تحقق اهداف ما باشند افزود: متاسفانه هنوز جامعه شناخت کافی با سمن ها ندارد که در همین راستا طی بخشنامه ای از کلیه دستگاه های اجرایی خواسته شده تا نمایندگان سمن ها را در آن دستگاه مربوطه معرفی کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه به زودی 486 سمن با نمایندگان دستگاه های اجرایی جلسه هم اندیشی برگزار خواهد کرد افزود: طبق قانون جدید کلیه سمن ها باید در سامانه وزارت کشور ثبت شوند و وزارت ورزش و جوانان سازمان مردم نهاد را ثبت نخواهد کرد.

وی با تاکید براینکه سمن ها در حوزه فرهنگی اجتماعی رشد خوبی داشتیم عنوان کرد: در حوزه مدیریت بحران،فضای مجازی و حقوق شهروندی، نیازمند سازمان های مردم نهاد هستیم. مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع اعتبارات به صورت تقسیم کار از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: طلاق، اعتیاد و فساد اخلاقی و حاشیه نشینی اولویت های دفتر اجتماعی استانداری ها است.

وی گفت: خراسان جنوبی در برخی از حوزه از میانگین کشوری بالاتر است همچون در حوزه طلاق رتبه 28 کشور را داراهستیم.

 

شهرستان های قاین و بیرجند رتبه دار اخذ مجوز سمن ها 

شریفی معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه به همدلی و تبادل اطلاعات بین سمن ها تاکید کرد و افزود: اعتماد به یکدیگر موجب رشد و توسعه سازمان های مردم نهاد می شود. وی با اشاره به اینکه دولت نگاه جدی و قابل اعتمادی به سمن ها دارد افزود: باید از ظرفیت یکدیگر برای توسعه و رشد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور و استان استفاده کنید. شریفی از تشکیل نمایشگاه ملی آسیب های اجتماعی خبرداد وبیان کرد: سمن ها باید از لحاظ کمبی و کیفی رشد کنند و در خراسان جنوبی شهرستان های قاین و بیرجند رتبه دار اخذ مجوز سمن ها هستند و شهرستان هایی همچون طبس و فردوس نسبت به جمعیتشان دارای سمن های کمتری هستند. وی گفت: سمن های کار آفرین یکی دیگر از اولویت های ما هستند خاطرنشان کرد: تاکنون با همکاری فنی و حرفه ای 125 هزار نفر ساعت آموزش دیده اند.  

سایت تشکل ها

تشکل ها1

تشکلها3

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

نظر شما