با حضور وزیر نیرو انجام شد:

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در سربیشه / صرفه‌جویی ۳ میلیون لیتری مصرف آب در سال

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۳:۵۶:۵۲
کد خبر: ۸۸۵۱۲۲
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در سربیشه / صرفه‌جویی ۳ میلیون لیتری مصرف آب در سال
نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در شهرستان سربیشه با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، پیرو سفر رضااردکانیان به خراسان جنوبی و پس از سفر به شهرستان طبس وی به جنوب استان؛ شهرستان سربیشه سفر کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی بیان کرد: این نیروگاه با 24 هزار و 562 پنل خورشیدی در زمینی به مساحت 17 هکتارساخته شده است که با بهره برداری از آن برای 250 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در این نیروگاه ظرفیت هر پنل خورشیدی ۲۸۵ وات است افزود: این نیروگاه با بکارگیری نیروهای متخصص بومی و تجهیزات به روز توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۶.۵ میلیون یورویی چینی ها در مدت زمان ۶ ماه احداث شد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه بیشترین میزان تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی هم‌زمان با اوج تقاضای مصرف برق کشور در فصل تابستان اتفاق می‌ افتد، نیروگاه مذکور با تولید بیش از ۱۲ گیگاوات ساعت انرژی در سال، علاوه بر کمک به تأمین این تقاضا در ساعات پیک شبکه سراسری، قادر است مصرف سوخت‌های فسیلی را به مقدار ۳,۹۵ میلیون مترمکعب کاهش دهد.

اردکانیان گفت: این نیروگاه همچنین، در فرآیند تولید برق کشور سبب صرفه‌جویی ۳ میلیون لیتری مصرف آب در سال و مانع از انتشار 9 هزار و 598  تن گاز گلخانه‌ای می شود.

 

نظر شما