معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری هفته دولت خبرداد:

۱۰۱۹ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال کلنگزنی، افتتاح و به بهره برداری می رسد / ۵۰ میلیارد تومان به جاده بیرجند قاین تزریق می شود / سفرهای مقامات کشوری تشریفاتی نیست فقط یک سفر ۵۰۰ میلیارد تومان به استان تزریق شد

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۳:۲۶:۰۱
کد خبر: ۸۸۷۹۳۳
۱۰۱۹ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال کلنگزنی، افتتاح و به بهره برداری می رسد  / ۵۰ میلیارد تومان به جاده بیرجند قاین تزریق می شود / سفرهای مقامات کشوری تشریفاتی نیست فقط یک سفر ۵۰۰ میلیارد تومان به استان تزریق شد
میرجعفریان از 1019 پروژه افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: از این تعداد بالغ بر 8 هزار و 565 میلیارد ریال هزینه و پیش بینی شده است که 28 درصد از تعداد کل پروژه ها در مناطق شهری و 735 پروژه در روستاها انجام خواهد شد. وی ادامه داد: 3 هزار و 600 میلیارد ریال پروژه های آغاز عملیات اجرایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، ظهر امروز نشست خبری تشریح پروژه های عمرانی قابل بهره برداری، افتتاح و کلنگزنی دولت به مناسبت آغاز هفته دولت سیدکمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و علی وفادار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته دولت و خون شهیدان عنوان کرد: این امنیت، ابادانی و سلامتی را ما مدیون خون شهیدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تبدیل به یک کارگاه عمرانی و اقتصادی شده است افزود: نتیجه تلاش همگانی و هم افزایی این نتیجه محقق شده است و با صبر و شکیبایی می توان توسعه را به همراه داشته باشیم.

میرجعفریان با بیان اینکه برنامه های راهبردی توسعه استان را از عمل و بیان استاندار را شاهد هستید بیان کرد: در حوزه اقتصادی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را تدوین کرده و در حال اجرا هستیم.

 

تکمیل چرخه شتر داری در استان و ایجاد 10 الی 12 هزار شغل

 

وی با اشاره به تکمیل چرخه شتر داری در استان گفت: بیش از 10 الی 12 هزار نفر در این چرخه شغل ایجاد می شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: 25 هزار دام مولد یکی دیگر از برنامه های اقتصادی استان است که موجب تامین زیرساخت و ارزش افزوده در استان خواهد شد.

میرجعفریان با بیان اینکه ورود ستاد فرمان اجرایی حضرت امام و برخی از بانک ها در 4 سال آینده می تواند رشد خوبی در توسعه اقتصادی استان را شاهد باشیم خاطرنشان کرد: 10 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی یک کار انقلاب است که 88 هزار واحد مسکن روستایی داریم که از این تعداد 36 هزارمسکن آن استحکام دارد و 12 درصد استحکام نسبی و 36 هزار مسکن دیگر نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

 

بنیاد مسکن و کمیته امداد متولی ساخت 10 هزار مسکن در استان

وی گفت: 5 هزار مسکن از سوی بنیاد مسکن و 5 هزار مسکن از سوی کمیته امداد اجرایی می شود و اکنون در حال انعقاد قرار داد با بانک ها است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه روستایی در قالب طرح های هادی در دست اجرا است بیان کرد: 190 پروژه توسط دهیاری ها شامل: بهسازی معابر، بازگشایی معابر، فضای سبز و پارک در روستاهای استان در حال اجرا است.

 میرجعفریان خاطرنشان کرد: تاکید استاندار ایجاد فضای مناسب و ایجاد شغل در روستاها است تا مانع مهاجرت و حاشیه نشینی شود. وی از ارزش گذاری فرش برای اولین بار در ایران در خراسان جنوبی انجام می شود بیان کرد: تمام فرش های دستبافت در خراسان جنوبی قیمت گذاری می شود و به دنبال توسعه فرش دستبافت هستیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم. وی از تزریق 500 میلیارد تومان به پیمانکاران جاده بیرجند قاین خبرداد و بیان کرد: به زودی از طریق بانک مسکن این مبلغ برای ساخت و بدهی قبلی پیمانکاران به آنها پرداخت می شود و در این جاده پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد هستیم

 

 1019 پروژه افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی در هفته دولت

 

میرجعفریان از 1019 پروژه افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: از این تعداد بالغ بر 8 هزار و 565 میلیارد ریال هزینه و پیش بینی شده است که 28 درصد از تعداد کل پروژه ها در مناطق شهری و 735 پروژه در روستاها انجام خواهد شد. وی ادامه داد: 3 هزار و 600 میلیارد ریال پروژه های آغاز عملیات اجرایی خواهد بود

 

62 درصد از روستاهای استان دارای گاز هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 62 درصد از روستاهای استان دارای گاز هستند بیان کرد: 73 روستا با رقمی بالغ بر 82 میلیارد تومان بهره برداری خواهد رسید. وی ادامه داد: 3 پروژه گازرسانی دیگر با جمعیت 9 هزار نفر عملیات آن آغاز خواهد شد که 360 روستا و 360 واحد صنعتی و اقتصادی هدف گذاری شده است و تا پایان دولت تدبیر و امید همه روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخور دار خواهند شد.

 

آبرسانی سیار به روستاها: 37 مجمتع آبرسانی 500 روستا

 

میرجعفریان به آبرسانی سیار به روستاها اشاره کرد و گفت: 37 مجمتع آبرسانی 500 روستا را پوشش می دهند که طی دو الی سه سال به بهره برداری خواهند رسید که جمعا 23 پروژه با اعتبار 254 میلیارد ریال پیش بینی شده است. وی افزود: در هفته دولت 3 پروژه با اعتبار 90 میلیارد ریال کلنگزنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه فاضلاب در شهرهای درمیان، خوسف، فردوس و قاین هم وارد فاز اجرایی شده است. میرجعفریان با بیان اینکه پروژه های در حوزه قنوات، آبیاری تحت فشار، مرغداری، دامداری، بسته بندی محصولات کشاورزی، پوشش مخابراتی، در هفته دولت اجرایی خواهد شد. وی گفت: به زودی در تمام سطح استان حتی روستاها آنتدهی تلفن همراه و تلفن ثابت پوشش کامل خواهیم داشت.

بیش از 411 مصوبه در توسعه استان

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از هزار و 300 کیلومتر در حال ساخت داریم. وی گفت: بیش از 411 مصوبه در توسعه استان مصوب و از این تعداد 85 درصد از مصوبات عملیاتی شده که برخی از پروژه آغاز و برخی دیگر با پیشرفت 50 درصد و حتی برخی از آنها به اتمام رسیده است. این پروژه با حضور استاندار و معاونین وی در کلیه شهرستان های انجام می شود.

 

سفرها تشریفاتی نیست / فقط در یک سفر 500 میلیارد تومان به استان تزریق شد

 

میرجعفریان با اشاره به اینکه در یک سفر ستاد اجرایی فرمان امام فقط 500 میلیارد تومان عواید استان بوده است عنوان کرد: سفرهای مقامات کشوری تشریفاتی نیست بلکه نتیجه پیگیری قبل، هنگام و بعد استاندار و تیم اجرایی ایشان است. وی افزود: در حوزه قنوات 14 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و اکنون در حال اجرا است. وی خاطرنشان کرد: نتیجه سفر وزیر راه و پیگیری های استاندار به هیئت دولت مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی دولت در احداث راه آهن خراسان جنوبی به بافق و مشهد بود.

 

عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت بلیط است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به قیمت بلیط در استان اشاره کرد و افزود: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت بلیط است و کاهش تقاضا افزایش بلیط راه به همراه خواهد داشت و همچون می توان بلعکس باشد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز