استاندار در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت خبرداد:

آغاز فاز اجرایی راه آهن بیرجند/ شرکت ویسا برنده مناقصه راه آهن بیرجند قاین

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۵۰:۰۳
کد خبر: ۸۸۹۵۵۴
آغاز فاز اجرایی راه آهن بیرجند/ شرکت ویسا برنده مناقصه راه آهن بیرجند قاین
معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت گفت : با توجه به پتانسیل های موجود در استان ، برای رسیدن به توسعه همه جانبه نیازمند احداث و تکمیل زیرساخت ها در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، شب گذشته محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت گفت : با توجه به پتانسیل های موجود در استان ، برای رسیدن به توسعه همه جانبه نیازمند احداث و تکمیل زیرساخت ها در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری هستیم .

او افزود :  علی رغم ظرفیت های استان متاسفانه در بخش های سرمایه گذاری با مشکل مواجه هستیم و از موانع اصلی سرمایه گذاری در استان مشکلات زیرساختی است.

استاندار ادامه داد : در مناقصه‌ای که از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور برگزار شد، شرکت “ویسا” برای انجام قطعه اول پروژه راه آهن بیرجند انتخاب شد.

او افزود : عملیات اجرایی راه آهن قطعه ۳۲ کیلومتری مسیر بیرجند قاین از هفته آینده آغاز میشود.

معتمدیان ادامه داد : اتصال به خط آهن سراسری از آرزوهای قدیمی مردم خراسان جنوبی امروزی است که پایان مناقصه به‌منزله ورود پروژه راه‌آهن استان به فاز اجراست.

معتمدیان با اشاره به برنامه‌های مدون در بخش تجارت و مرز گفت:  با اتصال ماهیرود و فراه می تواند ۴۰۰ کیلومتر مسیر استان خراسان جنوبی و ترانزیت حوزه دریای عمان و چابهار و بندر عباس را به آسیای میانه نزدیک‌تر بکند شاهد تحول در بخش ترانزیتی خواهیم بود.

استاندار افزود: در خصوص تامین اعتبارات مالی پیگیری‌هایی صورت گرفته که امیدواریم با تزریق این اعتبارات سرعت انجام این پروژه بیشتر شود.

او در خصوص معرفی بازار‌های جدید برای بخش خصوصی بیان کرد: یکی از این بازار ها، بازار افغانستان است که ما به دنبال معرفی آن به استان هستیم.

معتمدیان اظهار کرد: نگاهی که در گذشته شاید متمرکز به استان فراه افغانستان بود و اکنون متمرکز بر استان‌های مختلف افغانستان است.

استاندار عنوان کرد: با مشارکت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی شاهد برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی استان خراسان جنوبی در آبان ماه در استان مزار شریف هستیم.

او در خصوص برگزاری تمایشگاه ادامه داد: به دنبال این هستیم که با موافقت افغانستان این نمایشگاه را بعد از مزار شریف در کابل برگزار کنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز